1 2 3 4

Про підсумки ІІ туру обласного етапу Всеукраїнського конкурсу винахідницьких і раціоналізаторських проєктів еколого-натуралістичного напряму (12-15 років)

11 травня 2021 - Администратор

 У К Р А Ї Н А

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «СТАНЦІЯ ЮНИХ НАТУРАЛІСТІВ» РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ

Управління освіти інауки облдержадміністрації

 

Н А К А З

06. 05. 2021

м. Рівне

№ 55

 

Про підсумки ІІ туру обласного етапу

Всеукраїнського конкурсу винахідницьких

і раціоналізаторських проєктів

еколого-натуралістичного напряму (12-15 років)

 

 

Відповідно до Положення про управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням голови Рівненської обласної державної адміністрації від 23.07.2018 № 483, Плану проведення обласних заходів із дітьми та   учнівською   молоддю у   2021 році, затвердженого наказом управління освіти і науки облдержадміністрації від 19.01.2021 року № 08 підбито підсумки участі учнів закладів загальної середньої та позашкільної освіти в ІІ турі обласного етапу Всеукраїнського конкурсу винахідницьких і раціоналізаторських проєктів еколого-натуралістичного напряму (12-15 років).

Виходячи з зазначеного, згідно з рішенням журі 

 

 

НАКАЗУЮ: 

 

 

 

1.  Інформацію про результати ІІ туру обласного етапу Всеукраїнського конкурсу винахідницьких і раціоналізаторських проєктів еколого-натуралістичного напряму (12-15 років), що додається, взяти до уваги.

 

 

 

2. Нагородити дипломом комунального закладу «Станція юних натуралістів» Рівненської обласної ради переможців ІІ туру обласного етапу Всеукраїнського конкурсу винахідницьких і раціоналізаторських проєктів еколого-натуралістичного напряму (12-15 років):

 

вномінації «Екологічно безпечні технології та прикладна екологія»:

НОВАК Єлизавету, ученицю 8 класу Костопільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4, з роботою «Вивчення екологічних груп мохів в екосистемі міста Костопіль» (керівник РЕДКОДУБСЬКА С.М.) (І місце);

КИЛЮХА Віктора, учня 8 класу Вараського ліцею №1 Вараської міської ради, з роботою «Екологічна батарейка» (керівник ФЕДОСЮК Л.В.) (І місце);

САВЧУКА Богдана, учня 7 класу Квітневського ліцею Варковицької сільської ради Дубенського району, з роботою «Річки Соча, Устя та Іква -сьогодення і майбуття» (керівник РОМАНОВСЬКА В.І.) (ІІ місце);

ВОРОБЙОВУ Софію, ученицю 9 класу Костопільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4, з роботою «Вивчення заселеності омели білої на урбанізованій території» (керівник РЕДКОДУБСЬКА С.М.)  (ІІ місце);

НЕСТЕРУК Анну, вихованку Екологічного центру Рівненського Палацу дітей та молоді, з роботою «Дослідження життєвого стану вікового дерева в’яза на Грабнику» (керівник РИСКОВА В.Г.) (ІІ місце);

ГАВРИЛЬЧИК Юлію, ученицю 10 класу  Сарненського ліцею №4 Сарненської міської ради, з роботою «Загадкова природа кристалів» (керівник ЗАЄЦЬ С.В.) (ІІІ місце);

БАБІК Олександру, ученицю 8 класу Рафалівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Володимирецької селищної ради, з роботою «Поширення дереворуйнівних грибів трутовиків на території зони Рафалівського лісництва» (керівник БАБІК В. В.) (ІІІ місце);

АНДРУЩАКА Максима, вихованця Екологічного центру Рівненського Палацу дітей та молоді, з роботою «Консортивні зв’язки вікового дерева в’яза листуватого на Грабнику» (керівник РИСКОВА В.Г.) (ІІІ місце);

 

 

в номінації «Медицина та охорона здоров’я»:

ЧУБИК Ірину, ученицю 9 класу Сновидовицького ліцею Рокитнівської селищної ради, з роботою «Вивчення достовірності японської теорії впливу групи крові на темперамент і професійні схильності учнів 9 класу» (керівник КОРНЕЙЧУК М.В.) (І місце);

ДОБРИДНИК Марію, ученицю 8 класу  Квітневського ліцею Варковицької сільської ради Дубенського району, з роботою «Якість молочних продуктів. Сир КОМО — завод «Дубномолоко» (керівник РОМАНОВСЬКА В.І.) (ІІ місце);

ПАНАСЮК Ольгу, ученицю 8 класу Корнинського ліцею імені Романа СВІРЖЕВСЬКОГО Корнинської сільської ради Рівнеського району, з роботою «Вплив компонентів солодких газованих напоїв на тіла живої і неживої природи» (керівник ПАНАСЮК Л.І.) (ІІ місце);

 

 АНІСІМОВУ Ольгу, ученицю 10 класу Великоомелянського ліцею Великоомелянської сільської ради Рівненського району, з роботою «Вплив властивостей жувальної гумки на здоров’я людини» (керівник КОВАЛЬЧУК Г.І) (ІІ місце);

 

ЖАБЧИК Софію, ученицю 9 класу Клесівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Клесівської селищної ради Сарненського району, з роботою «Хвоя сосни звичайної, як джерело аскорбінової кислоти» (керівник Галушко О. Г.) (ІІІ місце);

 

в номінації «Сільськогосподарське дослідництво та винахідництво»:

ЦАП Христину, ученицю 8 класу Костопільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4, з роботою «Вплив субстрату на ранні етапи вигонки цибулі городньої» (керівник РЕДКОДУБСЬКА С.М.) (І місце);

БОБРОВСЬКУ Аліну, ученицю 10 класу Колоденського ліцею Корнинської сільської ради Рівненського району, з роботою «Дослідження ефективності біологічно безпечних заходів з білокрилкою звичайною при вирощуванні капусти» (керівник МИЧКО І.А.) (І місце);

МАРТИНЧУК Анну, вихованку гуртка «Я досліджую природу» комунального закладу «Станція юних натуралістів» Рівненської обласної ради, ученицю 9 класу Колоденського ліцею Корнинської сільської ради Рівненського району, з роботою «Вплив біостимуляторів росту на ріст, розвиток і стійкість проти хвороб огірків сорту Амур F-1» (керівник БОБРОВСЬКА В.А.) (І місце);

УРБАНЮК Наталію, ученицю 9 класу Остківської загальноосвітньої школи  І-ІІІ ступенів Рокитнівської селищної ради, з роботою «Муларди та вплив їх на розвиток екологічних факторів» (керівник КОРНЕЙЧУК М.В.) (ІІ місце);

 

КОНДРАТЮК Ірину, ученицю 6-Б класу Вараської гімназії асоційованої школи ЮНЕСКО Вараської міської ради, з роботою «Захист саду і огороду» (керівник КОНДРАТЮК С.В.) (ІІІ місце);

 

в номінації «Науки про Землю (географія, геологія)»:

ЯШУ Діану, ученицю 9 класу Сарненського ліцею №5 Сарненської міської ради, з роботою «Оцінка режиму зволоження Сарненщини» (керівник ТІТЕЧКО С.Є) (І місце);

 

в номінації «Інженерні науки»:

ВАСЕРУКА Романа, учня 8 класу Вараського ліцею №1 Вараської міської ради, з роботою «Теплий будинок» (керівник РИЖА О.В.) (ІІ місце);  

ВОЙТЮКА Романа, учня 9-А класу Рівненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 24 Рівненської міської ради, з роботою «Автомагістральний вітрогенератор з елементом пасивної безпеки» (керівник ШАРАБУРА О.Г.)   (ІІ місце);

АБРАМЧУКА Антона, учня 9 класу  Сарненського ліцею №5 Сарненської міської ради, з роботою «Дослідження можливості реєстрації акустичних хвиль від пострілу стрілецької зброї» (керівник ГАЛУШКО О.В.)  (ІІІ місце);

ІЛЬЧУК Ірину, ученицю 9-Б класу Рівненської загальноосвітньої школи   І-ІІІ ступенів № 24 Рівненської міської ради, з роботою «Екологічне перетворення сонячної енергії» (керівник ШАРАБУРА О.Г.) (ІІІ місце);

 

в номінації «Ботаніка»:

МОРОЗОВИЧА Сергія, вихованця Екологічного центру Рівненського Палацу дітей та молоді, з роботою «Нові знахідки червонокнижних рослин на території Рівненської області» (керівник КУРОЧЕНКО І.І.) (І місце);

ПРОЦИК Ніну, ученицю 9 класу Костопільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №4, з роботою «Розмноження видів та культиварів ялівців» (керівник РЕДКОДУБСЬКА С.М.) (ІІ місце);

ГОРАЙЧУК Анну, ученицю 6 класу Кустинського ліцею Олександрійської сільської ради Рівненського району, з роботою «Дослідження рослинного світу басейну річки Кустинка Рівненського району Рівненської області» (керівник ФЕСЕНКО С.П.) (ІІ місце);

КОВАЛЬЧУК Дарину, вихованку гуртка «Юні ботаніки» комунального закладу «Станція юних натуралістів » Рівненської обласної ради, ученицю  8 класу Бронницької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Городоцької сілької ради Рівненського району, з роботою «Інтродукція рослини-радіопротектора Кизилу звичайного» (керівник ВЛАСИК А.М.) (ІІІ місце);

 

в номінації «Психологія»:

ПАШКО Аполлінарію, ученицю 7-В класу Вараської гімназії Вараської міської ради, з роботою «Мнемотехніка як засіб ефективного запам’ятовування інформації особами з порушеннями інтелектуального розвитку» (керівник ПАШКО С.Л.) (І місце);

 

в номінації «Зоологія»:

КОТИК Софію, вихованку Екологічного центру Рівненського Палацу дітей та молоді, з роботою «Дослідження зимуючих птахів Нетішинського водосховища та його прибережної частини» (керівник РИСКОВА В.Г.) (І місце).

 

3.Комунальний заклад «Станція юних натуралістів» Рівненської обласної ради висловлює подяку науковим та педагогічним керівникам проєктів за підготовку учнівської молоді доІІ туру обласного етапу Всеукраїнського конкурсу винахідницьких і раціоналізаторських проєктів еколого-натуралістичного напряму (для вікової категорії 12-15 років).

 

4.Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

 

 

 

Директор Станції юних натуралістів                              Володимир ВОРОБЕЙ

                                                                        

 


                                                              

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                     ДОДАТОК

 

                                                                        до наказу комунального закладу

 

«Станція юних натуралістів»      

 

                                                                        Рівненської обласної

 

                                                                         від  06. 05. 2021 № 55

 

 

 

І Н Ф О Р М А Ц І Я

 

про підсумки ІІ туру обласного етапу Всеукраїнського конкурсу винахідницьких і раціоналізаторських проєктів еколого-натуралістичного напряму

(12-15 років)

 

 

 

27-28 квітня 2021 року на  базі комунального закладу «Станція юних натуралістів» Рівненської обласної ради в дистанційному форматі відбувся ІІ тур обласного етапу Всеукраїнського конкурсу винахідницьких і раціоналізаторських проєктів еколого-натуралістичного напряму (12-15 років).

 

Обласний етап Всеукраїнського конкурсу винахідницьких і раціоналізаторських проєктів еколого-натуралістичного напряму (12-15 років) - щорічне індивідуально-командне змагання талановитої учнівської молоді, яка займається дослідництвом, а також здійснює відкриття у різних галузях знань.

 

Даний Конкурс є ресурсним і розглядається як джерело пошуку інновацій у експериментально-дослідницькій творчості талановитої учнівської молоді для представлення її на Всеукраїнському та міжнародному рівнях.

 

В ІІ турі обласного етапу Всеукраїнського конкурсу винахідницьких і раціоналізаторських проєктів еколого-натуралістичного напряму (12-15 років) взяли участь учні закладів загальної середньої та позашкільної освіти об’єднаних територіальних громад Варковицької, Великоомелянської, Олександрійської, Корненської сільських рад, Клесівської, Рокитнівської селищних рад, Вараської, Костопільської, Сарненської, Рівненської міських рад та комунального закладу «Станція юних натуралістів» Рівненської обласної ради.

 

 

На обласний етап Конкурсу подано 35 робіт учнів закладів загальної середньої і позашкільної освіти в таких номінаціях: «Психологія», «Ботаніка», «Зоологія», «Сільськогосподарське дослідництво та винахідництво», «Екологічно безпечні технології та прикладна екологія».

Конкурсні роботи відповідали умовам Конкурсу.

ПАШКО Аполлінарія, учениця 7-В класу Вараської гімназії Вараської міської ради, запропонувала прийоми мнемотехніки, які є важливими в пізнавальній діяльності, що покращує запам’ятовування тексів, допомагає там, де звичайне заучування матеріалу стає недієвим. Метод мнемотехніки особливо важливий для осіб з порушеннями інтелектуального розвитку, так як розумові завдання вони вирішують переважно за допомогою зовнішніх засобів, наочний матеріал засвоюється краще вербального. Дана методика цікава особам з інвалідністю, тому що підвищує їх самооцінку завдяки результативності у вивченні текстів.

 Результати досліджень МОРОЗОВИЧА Сергія, вихованця Екологічного центру Рівненського міського Палацу дітей та молоді та ГОРАЙЧУК Анни, учениці 6 класу Кустинського ліцею Олександрійської сільської ради Рівненського району, можуть бути використані при створенні загальної бази місць зростання червонокнижних видів рослин; при закладанні бази моніторингових досліджень за станом популяцій виявлених видів; для доповнення списків червонокнижних видів рослин на території об’єктів природно-заповідного фонду.

 

Дослідження, які провела, КОТИК Софія, вихованка Екологічного центру Рівненського міського Палацу дітей та молоді, полягали у з’ясуванні особливостей видового складу зимуючих птахів Нетішинського водосховища та прилеглої території. Встановлено, що тут зустрічається біля сотні різних видів птахів. Це майже четвертина від тих, що зафіксовані на території України. Водосховище є місце зимівлі багатьох видів птахів з усієї України, а також з Польщі, Латвії та Угорщини.  

НОВАК Єлизавета, учениця 8 класу Костопільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4, дослідила екологічні групи мохів в екосистемі міста Костополя, які є джерелом фотосинтезу та можуть бути використані для проведення біологічного моніторингу довкілля.

Проєкт КИЛЮХА Віктора, учня 9-А класу Вараського ліцею №1 Вараської міської ради,«Екологічна батарейка» розкриває сутність того, чи дійсно овочі і фрукти можуть слугувати джерелом електричного струму і напруги,  чи дійсно з них можна виготовити електричну батарею, щоб мати чисте довкілля.

 Глобальне потепління на Сарненщині, як довела ЯША Діана, учениця 9-А класу Сарненського ліцею № 5, проявилось тенденцією до незначного збільшення річних сум опадів, значною амплітудою протягом року та досить інтенсивним зменшенням місячних сум опадів при значній амплітуді їх коливання, що створює дефіцит вологи в грунтах.

 ВАСЕРУК Роман, учень 8 класу Вараського ліцею №1 Вараської міської ради, розглянув питання щодо вдосконалення теплозбереження будинків, дослідив теоретичні і практичні шляхи забезпечення енергоефективності приміщень.

 

 Над удосконаленням конструкції та технології виготовлення вітрогенератора для автомагістралі із системою пасивної безпеки працював, ВОЙТЮК Роман, учень 9-А класу Рівненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 24 Рівненської міської ради.

Виходячи з результатів дослідження, ЧУБИК Ірина, учениця 9 класу Сновидовицького ліцею,  зробила висновок, що група крові дійсно впливає на темперамент людини і тому відомий вчений Японії Фурукава акцентував на цьому свою увагу. Що ж до впливу групи крові на тип професії людини, то можна сказати, що група крові не впливає на професійні схильності людини, хіба що умовно. Професійні схильності у людини пов’язані здебільшого із інтересами, потребами та вихованням.

 Органічні стимулятори росту та субстрати впливають на ранні строки вигонки та ріст і розвиток овочевих культур, зазначили у своїх роботах ЦАП Христина, учениця 8 класу Костопільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4, та МАРТИНЧУК Анна, вихованка гуртка «Я досліджую рідну природу» комунального закладу «Станція юних натуралістів» Рівненської обласної ради, учениця 9 класу Колоденського ліцею Корнинської сільської ради.

 

 

 

 

 

Директор Станції юних натуралістів                                                                         Володимир ВОРОБЕЙ