1 2 3 4

Про підсумки ІІ етапу обласного конкурсу експериментально-дослідницьких робіт із природознавства „Юний дослідник”

16 квітня 2018 - Администратор

УКРАЇНА

РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

 

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ

 

 

 

Н А К А З

 

 

 

 

03. 04. 2018                                                                                         

 

м. Рівне

 

                             № 143

 

Про підсумки ІІ етапу обласного конкурсу

експериментально-дослідницьких  робіт

із природознавства  „Юний дослідник”

 

Відповідно до Положення про управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням голови Рівненської обласної державної адміністрації від 21.02.2018 № 110, Плану проведення обласних  заходів із дітьми та учнівською молоддю за напрямами позашкільної освіти у 2018 році, затвердженого наказом управління освіти і науки облдержадміністрації від 23.01.2018 року № 14, та наказу управління освіти і науки облдержадміністрації від 28.03.2018 року № 132 „Про проведення ІІ етапу обласного конкурсу експериментально-дослідницьких робіт із природознавства  „Юний дослідник” 3 квітня 2018 року проведено ІІ (очний) етап конкурсу .

Виходячи із зазначеного, згідно з рішенням журі

 

НАКАЗУЮ:

 

1. Інформацію про результати ІІ етапу конкурсу експериментально-дослідницьких робіт із природознавства „Юний дослідник”, що додається, взяти до уваги.

2. Нагородити грамотою управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації переможців обласного конкурсу експериментально-дослідницьких робіт із природознавства „Юний дослідник”:

 

номінація „Тваринний світ”

 

 

за І місце

Радчука Назарія, учня 5 класу Сарненської гімназії Сарненської районної ради, за  роботу „Особливості утримання та розведення перепілок в домашніх умовах” (керівник Радчук О.А., вчитель молодших класів);

 

за ІІ місце

Морозюка Дмитра, учня 4 класу Сарненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4 Сарненської районної ради, за  роботу „Видовий склад та просторовий розподіл воронових птахів в умовах урбанізованої території міста Сарни” (керівник Морозюк О.Є., вчитель біології );

Подлєгаєва Марка, учня 4 класу Костянтинівської загальноосвітньої школи  І-ІІ  ступенів  Сарненської  районної  ради,  за   роботу  „Дослідження та порівняльний аналіз життєдіяльності рудих лісових мурах в природних умовах та у формікарії” (керівник Чиж Ж.Г., вчитель початкових класів);

Семеніщева Андрія, вихованця гуртка „Юні зоологи” комунального закладу „Станція юних натуралістів” Рівненської обласної ради, учня 5 класу Рівненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 22 Рівненської міської ради, за роботу „Умови утримання шпорцевих жаб Xenopuslaevis у неволі” (керівник Момотюк М.Т., керівник гуртків);

 

за ІІІ місце

Чубик  Ірину,  ученицю 6 класу Сновидовицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Рокитнівської районної ради, за  роботу „Комахи-шкідники бузку білого звичайного” (керівник Петруля М.В.);

  Козярчук Анастасію, ученицю 5 класу Сарненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4 Сарненської районної ради, за роботу „Просторовий розподіл синантропної орнітофауни міста Сарни та їх мобінгові реакції в зимовий період” (Морозюк О.Є., вчитель біології);

  Титечка Тараса, учня 5 класу Сарненської гімназії Сарненської районної ради, за роботу „Дослідження ексцентричної поведінки домашнього улюбленця кота породи Skottish-straut” (керівник Кузьмич О.В., вчитель біології);

  Христопалову Валерію, ученицю 5 класу Сарненського навчально-виховного комплексу„Школа-колегіум ім. Т.Г.Шевченка” Сарненської районної ради, за  роботу „Заглянь в очі безпритульному псу” (керівник Турчик С.М., вчитель української мови та літератури);

  Климчук Дарину, ученицю 5 класу Вараської загальноосвітньої школи  І-ІІІ ступенів № 2 Вараської міської ради, за роботу „Бездомні собаки: за і проти” (керівник Сернюк Л.В., вчитель природознавства);

 

 

номінація „Охорона здоров’я”

 

 

за І місце

Беліка Артура, учня 5 класу Костянтинівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Сарненської районної ради, за  роботу „Цукерки без цукру: смачно і корисно” (керівник Крат А.Т., вчитель початкових класів);

 

за ІІ місце

Тутуку Дарію, ученицю 5 класу Сарненської гімназії Сарненської районної ради, за роботу „Чи є у сокові сік, та яку користь чи шкоду він несе для здоров’я” (керівник Копищик В.В., вчитель основ здоров’я);

Шеремета Кирила, учня Орлівської загальноосвітньої школи І ступеня Сарненської районної ради, за роботу „Дослідження впливу домашніх тварин на самопочуття та емоційний стан людини” (керівник Майданець О.М., вчитель початкових класів);

Пашко Аполлінарію, ученицю 4 класу Вараського навчально-виховного комплексу  „Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І ступеня” № 1 Вараської міської ради, за роботу „Крок назустріч” (керівник Делах Г.А., вчитель початкових класів);

 

 

 

за ІІІ місце

Каптолу Софію, ученицю 6 класу Зорянського навчально-виховного комплексу „Школа-гімназія” Рівненської районної ради, за роботу „Як навчитися жити в злагоді з природою біоритмів” (керівник Місько Н.В., вчитель хімії та екології);

Столярець Олександру, ученицю 3 класу Вараської загальноосвітньої  школи І-ІІІ ступенів № 4  Вараської міської ради, за роботу „Сила енергії навколо нас” (керівник  Романчук Л.В., вчитель початкових класів);

Кізіма Богдана, учня 6 класу Вараської загальноосвітньої школи  І-ІІІ ступенів № 2 Вараської міської ради, за роботу „Чіпси: шкода чи користь” (керівник Манелюк Н.В., вчитель початкових класів);

 

 

номінація „Рослини навколо нас”

 

 

 за І місце

Гамзу Валерію, ученицю 3 класу Цепцевицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Сарненської районної ради, за роботу „Сонячна ягода Полісся” (керівник Леончик Н.А., вчитель початкових класів);

 

 за ІІ місце

Кузьмич Софію, ученицю 5 класу Немовицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Сарненської районної ради, за роботу „Квітка-метелик та таємниці пробудження її сплячих бруньок” (керівник Колядко С.Ю., вчитель біології) ;

Романік Вікторію, ученицю 5 класу Вараської загальноосвітньої  школи І-ІІІ ступенів № 2 Вараської міської ради, за  роботу „Лимон – корисний і незвичайний фрукт” (керівник Сернюк Л.В., вчитель природознавства);

Ромашко Катерину, вихованку гуртка „Рослинники” комунального закладу „Станція юних натуралістів” Рівненської обласної ради, ученицю 4 класу Рівненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 5, за  роботу „Підбір ранньостиглих сортів кавуна для вирощування в умовах Рівненського Полісся” (керівник Ромашко Р.Р., керівник гуртків)

 

  за ІІІ місце

Ляшук  Дарину,  ученицю  6  класу Дюксинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Деражненської сільської ради Костопільського району, за роботу „Вплив температури навколишнього середовища на проростання насіння помідорів сорту Дебарао” (керівник Профорук Л.М., вчитель біології);

Прохоренка Тараса, учня 3 класу опорного загальноосвітнього навчального закладу „Рокитнівська загальноосвітня школа № 3” Рокитнівської районної ради, за  роботу „Дослідження умов проростання рослин” (керівник (керівник Шульжик І.Ю., вчитель початкових класів);

Глабец Марину, ученицю 6 класу Томашгородського навчально-виховного комплексу „Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-ліцей” Рокитнівської районної ради, за роботу „Екологічні особливості чорниці звичайної як лікарської сировини в умовах Рокитнівського району” (керівник Прит І.В., вчитель біології);

Власик  Світлану,  ученицю  5 класу Клесівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Клесівської селищної ради  Саренського району, за роботу „Унікальний спосіб вирощування рослин” (керівник Царук Н.М., вчитель біології);

Кірченко Анастасію, ученицю 5 класу Вараської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 Вараської міської ради, за роботу „Вітамінна бомба у золотавому лушпинні” (керівник Думацька Ю.Л., вчитель природознавства);

 

 

номінація „Я і природа”

 

 

за І місце

Дуй Олександру, ученицю 6 класу Здолбунівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 Здолбунівської районної ради, за роботу „Дослідження епіфітної біофлори центрального парку міста Здолбунова” (керівник  Юрчак О.А., вчитель біології);

 

за ІІ місце

Потапчук Софію, ученицю 6 класу Гільчанського навчально-виховного комплексу „Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад” Здолбунівської районної ради, за  роботу „Козина гора – унікальний ландшафт Здолбунівщини” (керівник Кілік І.П., вчитель географії);

Полтаріну Ольгу, ученицю 4 класу Сарненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4 Сарненської районної ради, за  роботу „Таємниця світіння” (керівник Заєць С.В., вчитель хімії);

 

за ІІІ місце

Веремську Анну, ученицю 5 класу Сарненської гімназії Сарненської районної ради, за роботу „Туман, як атмосферне явище” (керівник Тітечко С.Є., вчитель географії);

Кушнір Катерину, ученицю 3 класу Яринівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Сарненської районної ради, за роботу „Сортуй сміття заради майбуття” (керівник Вовчок Л.А., вчитель біології);

Мельника Тараса, учня 3 класу Вараської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4 Вараської міської ради, за  роботу „Економимо енергію – зберігаємо ресурси планети” (керівник Романчук Л.В., вчитель початкових класів );

 

 

номінація „Народознавство, краєзнавство”

 

 

за І місце

Шабаку Максима, учня 4 класу Орлівської  загальноосвітньої школи І ступеня Сарненської районної ради, за  роботу „Гончарство. Таємниці глини-чарівниці” (керівник Олувко О.В., вчитель початкових класів);

 

за ІІ місце

Царук Анну, ученицю 6 класу Томашгородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3 Рокитнівської районної ради, за  роботу „Рушник – національний оберіг, народний символ України” (керівник Прит Т.П., учитель математики);

Клок Владу, ученицю 6 класу Сарненської гімназії Сарненської районної ради, за  роботу „Історія рідного міста у витинанках” (керівник Мацкова Л.П., вчитель зарубіжної літератури);

 

за ІІІ місце

Добридник Марію, ученицю 5 класу Квітневської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Дубенської районної ради, за  роботу „Використання рослин у національній кухні Дубенщини” (керівник Романовська В.І., вчитель біології);

Петренко Ангеліну, ученицю 6 класу Сарненської гімназії Сарненської районної ради, за  роботу „Поетична палітра Валентини Петренко” (керівник Боровик О.І., вчитель зарубіжної літератури);

Медиченко Анастасію, ученицю 3 класу Вараської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4 Вараської міської ради, за  роботу „Українська вишиванка – окраса для тіла і оберіг для душі” (керівник Мельник Н.П., вчитель початкових класів).

 

3. Відзначити подяками управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації за участь всіх учасників ІІ етапу обласного конкурсу експериментально-дослідницьких робіт із природознавства „Юний дослідник”.                             

 

4. Направити роботи  переможців ІІ етапу обласного конкурсу на   Всеукраїнський конкурс експериментально-дослідницьких робіт із природознавства „Юний дослідник” у місто  Київ.  

 

5. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника начальника управління – начальника відділу виховної роботи та соціального захисту дітей управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації Пекарського О.М.

 

 

 

   Начальник управління                                                                    Г. Таргонський                                                 

 

 

 

 

 

Додаток

до наказу управління освіти і

науки Рівненської обласної

державної адміністрації

від  03. 04. 2018   № 143

 

Інформація про результати

ІІ етапу обласного конкурсу експериментально-дослідницьких робіт

з природознавства „Юний дослідник”

 

ІІ етап обласного конкурсу експериментально-дослідницьких робіт із природознавства „Юний дослідник” проводився з метою залучення учнів 9-11 років до дослідницької роботи з природознавства, формування у них первинних екологічних знань, розвитку та удосконалення вмінь ведення фенологічних спостережень, створення умов для творчої самореалізації.

 На конкурс було подано 68 робіт учнів 3-6 класів загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів Гощанського, Здолбунівського, Костопільського,    Рокитнівського, Рівненського, Сарненського районів, міста Вараш, комунального закладу „Станція юних натуралістів” Рівненської обласної ради.

 Конкурс проходив  у два етапи: І-й етап − заочний конкурс робіт (відбірковий),  ІІ-й етап – очний захист робіт.

 

 

До ІІ етапу – захисту робіт допущено 57 учасників. 

 

 

 

 

Юні дослідники проводили спостереження за явищами природи, робили висновки та узагальнення, проводили експериментально-дослідницьку роботу з таких напрямків: „Рослини навколо нас”, „Я і природа”, „Народознавство, краєзнавство”, „Охорона здоров’я”, „Тваринний світ”.     

 

 

 

 

Номінація „Тваринний світ”.

 

 

Основне завдання, яке ставив Радчук Назарій, учень 5 класу Сарненської гімназії Сарненської районної ради, дослідити особливості утримання та розведення перепілок в домашніх умовах прийомом інкубації. За допомогою анкетування встановив позитивні результати для здоров’я людей вживання перепелиних яєць.

Морозюк Дмитро, учень 4 класу Сарненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4 Сарненської районної ради, вивчав видовий склад та просторовий розподіл воронових птахів в умовах урбанізованої території міста Сарни, так як висока чисельність та рухливість, всеїдність птахів сприяють тому, що воронові є важливою ланкою в екосистемах антропогенного ландшафту, і водночас суттєвим фактором, що впливає на багато аспектів господарської діяльності людини.

Порівняльний аналіз життєдіяльності рудих лісових мурах в природних умовах та у формікарії, а також вплив змін умов утримання на поведінку і зміну соціальної ролі мурах зробив Подлєгаєв Марк, учень 4 класу Костянтинівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Сарненської районної ради,

           Вивченням біології  та умов утримання шпорцевих жаб Xenopuslaevis у  неволі,  займався  Семеніщев Андрій, учень Рівненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 22, вихованець гуртка „Юні зоологи” комунального закладу „Станція юних натуралістів” Рівненської обласної ради.

Чубик Іриною, ученицею 6 класу Сновидовицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Рокитнівської районної ради, дана морфологічна характеристика бузку білого та визначений домінантний вид шкідника досліджуваної рослини.

 

 

Основне завдання, яке ставила Козярчук Анастасія, учениця 5-А класу Сарненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4, дослідити орнітофауну міста Сарни у зимовий період, встановити характер перебування виявлених птахів, визначити їх видову різноманітність, частоту їх зустріваності та мобінгові реакції.

 

 

Дослідженням ексцентричної поведінки домашнього улюбленця кота породи Skottish-straut займався  Титечко Тарас, учень 5 класу Сарненської гімназії Сарненської районної ради, він  розробив пам’ятку про те, що повинен пам’ятати господар, який має кішку.

Проблему популяції безпритульних собак з’ясовували  Христопалова Валерія, учениця 5 класу Сарненського навчально-виховного комплексу „Школа-колегіум ім. Т.Г. Шевченка” Сарненської районної ради, та Климчук Дарина, учениця 5 класу  Вараської загальноосвітньої   школи І-ІІІ ступенів № 2 Вараської міської ради, вони висвітлили відношення суспільства до братів наших менших, визначили приблизну кількість їх у містах, навели альтернативні рішення цієї проблеми.

 

 

Номінація „Охорона здоров’я”.

 

 

Цікаві історичні факти про історію виникнення цукерок  та про  шкоду їх надмірного вживання на людський організм розповів Белік Артур, учень 5 класу Костянтинівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Сарненської районної ради.  Він запропонував альтернативу - цукерки   „Поліські вітаміни”, які виготовлені із сухофруктів і дають заряд здорової і тривалої енергії у зимово-весняну пору року.

 

 

Рекомендації розроблені Тутукою Дарією, ученицею 5 класу Сарненської гімназії Сарненської районної ради, дають можливість з’ясувати дію соку на організм, тестувати соки на наявність в них штучних барвників, ароматизаторів і підсолоджувачів в домашніх умовах.

 

 

Кирило Шеремет, учень Орлівської загальноосвітньої школи І ступеня Сарненської районної ради, на конкретних прикладах довів значення анімалотерапії для психотерапевтичної допомоги людині.

Проект „Крок назустріч”, розроблений Пашко Аполлінарією, ученицею    4 класу Вараського навчально-виховного комплексу  „Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І ступеня № 1” Вараської міської ради, дав можливість  допомогти однокласникам зрозуміти проблеми дітей з  особливими потребами.

 


 

Знання про існування біоритмів, вивчення своїх індивідуальних біологічних  ритмів, зазначила Каптола Софія, учениця 6 класу Зорянського навчально-виховного комплексу „Школа-гімназія” Рівненської районної ради, допоможе кожному максимально використовувати потенційні можливості організму.

Цікаву роботу про зцілення тіла і душі, про відновлення енергії та сили організму за допомогою анімалотерапії представила Столярець Олександра, учениця 3 класу Вараської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4  Вараської міської ради,  - „Сила енергії навколо нас”.

Дослідженням та вивченням якості чіпсів популярних торгових марок, представлених на українському ринку, відповідно до смаків та вподобань  школярів, займався Кізім Богдан, учень 6 класу Вараської загальноосвітньої школи  І-ІІІ ступенів № 2 Вараської міської ради. Він також розробив рекомендації для учнів щодо правильного вживання чіпсів.

 

 

            Номінація „Рослини навколо нас”.

 

 

    Проживаючи на Україні, зазначила  Гамза Валерія, учениця 3 класу Цепцевицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Сарненської районної ради, кожен її житель бачив гарбуза,  найціннішого і найпопулярнішого плода – дарів осені.  Плоди цієї „Сонячної ягоди”, не тільки застосовуються в якості корисного дієтичного продукту, але і як лікарський засіб. Вона довела на конкретних прикладах важливість здорового способу харчування та запропонувала рецепти народної медицини.

 

 

     У роботі „Квітка-метелик та таємниці пробудження її сплячих бруньок”, Кузьмич Софія, учениця 5 класу Немовицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Сарненської районної ради, дослідила реакцію сплячих бруньок орхідеї Phalaenopsis на цитокінінову пасту. 

 

 

     Романік Вікторія, учениця 5 класу Вараської загальноосвітньої  школи І-ІІІ ступенів № 2 Вараської міської ради, на конкретних прикладах довела, що лимон не тільки корисний для здоров’я, але  і має незвичайні властивості при взаємодії з іншими речовинами: „Лимон - плямовивідник”, „Лимон і яблуко -друзі”, „Невидиме чорнило”,  „Вулкан з лимона”, „Батерейка з лимона” і інші.

     Технологію агротехніки баштанних культур та підбір ранньостиглих сортів кавуна: Вогник, Кримсон світ, Бінго та Цукровий малюк  для вирощування в умовах Рівненського  Полісся запропонувала Ромашко Катерина, вихованка гуртка „Рослинники” комунального закладу „Станція юних натуралістів” Рівненської обласної ради, учениця 4 класу Рівненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 5.

    На конкретних прикладах Ляшук Дарина, учениця 6 класу Дюксинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Деражненської сільської ради Костопільського району, довела вплив температури навколишнього середовища на проростання насіння помідорів сорту Де Барао.

      Прохоренко Тарас, учень 3 класу опорного загальноосвітнього навчального закладу „Рокитнівська загальноосвітня школа № 3” Рокитнівської районної ради, займався дослідженням умов проростання насіння різних рослин, створюючи штучно  відповідні умови: наявність вологи, повітря, тепла.

      Глабець Мариною, ученицею 6 класу Томашгородського навчально-виховного комплексу „Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-ліцей” Рокитнівської районної ради, виконано дослідження структурних та видових особливостей комплексів Чорниці звичайної, як лікарської сировини у різних типах лісорослинних умов, вивчено поширення та ресурсозабезпечення виду на території Рокитнівського району, проаналізовано стан та динаміку популяцій, встановлено місця зростання  та розроблено рекомендації щодо забезпечення  збереження і покращення її врожайності.

У роботі з навчального дослідництва „Унікальний спосіб вирощування рослин”, Власик Світлана, учениця 5 класу Клесівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Клесівської селищної ради  Саренського району,  зробила системне порівняння вирощування цибулинних рослин, зокрема, тюльпанів і крокусів, гідропонним методом.

Об’єктом дослідження Кірченко Анастасії, учениці 5 класу Вараської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 Вараської міської ради, була Цибуля городня (Allium cepa), вона вивчила історію її використання, дослідила використання образу цибулі в творах мистецтва та українській етнокультурі, вивчила фітотерапевтичні властивості рослини, провела соціологічне опитування „Що однолітки знають про „Вітамінну бомбу у золотому лушпинні”, дослідила ефективність екологічно чистого засобу в побуті.

 

 

    Номінація „Я і природа”.

 

 

 

 

У ході дослідження Дуй Олександра, учениця 6 класу Здолбунівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 Здолбунівської районної ради, виявила, що епіфітна біофлора центрального парку міста Здолбунів нараховує 10 видів, які належать до 9 родів, 8 родин, 4 порядків, 1 класу та 1 відділу,також вона зазначила,  що мохоподібні є одним з найкращих індикаторів стану, як природного, так і антропогенного середовища.      

 

 

    Дослідження унікального ландшафту Здолбунівшини – Козиної гори, вивченням взаємозв’язків між компонентами природи та змінами, спричиненими діяльністю людини провела Потапчук Софія, учениця 6 класу Гільчанського навчально-виховного комплексу „Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад” Здолбунівської районної ради.

     Виготовлення люмінофорів  у домашніх умовах та дослідження яскравості та часу світіння – дуже захоплююче заняття, експерименти з їх виготовлення прості, доступні, недорогі і відносно безпечні зазначила  Полтаріна Ольга, учениця 4 класу Сарненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4 Сарненської районної ради, в  роботі  „Таємниця світіння.

      Веремська Анна, учениця 5 класу Сарненської гімназії Сарненської районної ради, охарактеризувала динаміку часового розподілу туманів,  закономірні риси їх формування за результатами Сарненської метеорологічної стації та виявила несприятливий  вплив  цього атмосферного явища на життєдіяльність суспільства.

       Перед людством гостро постала проблема захисту навколишнього середовища. Сюди відноситься і утилізація сміття. Якщо кожне місто та село почне вирішувати такі питання, то можемо отримати ефект в глобальному масштабі,  відмітила  Кушнір Катерина, учениця 3 класу Яринівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Сарненської районної ради, в роботі „Сортуй сміття заради майбуття”.

 

 

Мельник Тарас, учень 3 класу Вараської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4 Вараської міської ради, довів, що економне використання багатств Землі – обов’язок кожного. Розробив пам’ятку „Збереження енергії в школі”. 

 

 

 

 

Номінація „Народознавство, краєзнавствво”.

 

 

З дослідженням історії виникнення гончарства та розвитком його в Україні, технологією виготовлення виробів з глини, способами їх декорування ознайомив  Шабака Максим, учня 4 класу Орлівської  загальноосвітньої школи І ступеня Сарненської районної ради.

Особливостями традицій вишивального мистецтва, використанням орнаментальних символів і знаків, які використовуються у вишиванках регіону  та сприянням популяризації народної вишивки зацікавилась Царук Анна, учениця 6 класу Томашгородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3 Рокитнівської районної ради.

  Досліджуючи українську витинанку, Клок Влада, учениця 6 класу Сарненської гімназії Сарненської районної ради, дійшла висновку, що витинання – це один з проявів вічного прагнення українців до краси, що допомагає зберегти її в часі, має багаті традиції та глибокий зміст, несе певну інформацію і слугує оберегом.

Про користь вживання рослин рідного краю в їжу та значення їх для організму людини,  рецепти національних страв, складання моніторингу рослин  на основі опитувань та рецепти національної кухні запропонувала  Добридник Марія, учениця 5 класу Квітневської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Дубенської районної ради.

Матеріали роботи з навчального дослідження Петренко Ангеліни, учениці 6 класу Сарненської гімназії Сарненської районної ради, розкривають не тільки яскраву палітру художнього мовлення місцевої поетеси Валентини Петренко, а й змушують звернути увагу до проблем літератури рідного краю, нашої мови, цінності родинних стосунків.

Працюючи на роботою, Медиченко Анастасія, учениця 3 класу Вараської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4 Вараської міської ради, зауважила, що вишиванка стала для нас не просто одягом, а сімейним оберегом, символом, який пройшов крізь покоління і є єднанням для роду, святинею з якої ми черпаємо енергію наших предків, пишаємось минулим та гордо дивимось у майбутнє.

 

 

 

 

 

Заступник начальника управління –

начальник відділу виховної роботи та

соціального захисту дітей управління

освіти і науки облдержадміністрації                                 О. Пекарський

 

 

 

 

 

 

Директор комунального закладу

 

 

„Станція юних натуралістів”                                                                                                                                                                                                                                      

 

 

Рівненської обласної ради                                              В. Воробей