1 2 3 4

Наказ про підсумки обласного етапу Всеукраїнського конкурсу школярів і учнівської молоді „Мій рідний край - моя земля”

18 грудня 2017 - Администратор

У К Р А Ї Н А

Управління освіти І науки облдержадміністрації

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД „СТАНЦІЯ ЮНИХ НАТУРАЛІСТІВ”

 

РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ

 

 

Н А К А З

 

06.12.2017                                                                                        

м. Рівне

 № 54

 

 

Про підсумки обласного етапу

Всеукраїнського конкурсу школярів

і учнівської молоді

„Мій рідний край - моя земля”

 

Відповідно до Плану участі дітей та учнівської молоді у всеукраїнських заходах за напрямами позашкільної освіти у 2017 році, затвердженого наказом управління освіти і науки облдержадміністрації від 12 січня 2017 року № 13, Плану роботи комунального закладу „Станція юних натуралістів” Рівненської обласної ради на 2017 рік,, підбито підсумки участі школярів та учнівської молоді в обласному етапі Всеукраїнського конкурсу школярів  і  учнівської молоді „Мій рідний край - моя земля”, за напрямками: „Практична природоохоронна робота і екологія” та „Експериментальна робота з біології, продуктивна праця і дослідницька робота в галузі сільського та лісового господарства”.

Виходячи із зазначеного, згідно з рішенням журі

 

НАКАЗУЮ:

 

1.  Інформацію про результати обласного етапу Всеукраїнського конкурсу школярів  і  учнівської молоді „Мій рідний край - моя земля”, за напрямками: „Практична природоохоронна робота і екологія” та „Експериментальна робота з біології, продуктивна праця і дослідницька робота в галузі сільського та лісового господарства”, що додається, взяти до уваги.

2. За творчий підхід і високий рівень виконання дослідницьких і практичних робіт нагородити дипломом комунального закладу „Станція юних натуралістів” Рівненської обласної ради переможців обласного етапу   Всеукраїнського конкурсу школярів і учнівської молоді „Мій рідний край – моя земля” за напрямком  „Практична природоохоронна робота і екологія”:

Бородієнка Олександра, учня 4 класу Березнівського навчально-виховного комплексу „Економіко-гуманітарний ліцей - загальноосвітня школа І-ІІ ступенів”, робота „Дослідження екологічного стану міста Березне” (керівник Цимбалюк О.Б.);

Хмель Аліну, ученицю 8 класу, вихованку гуртка „Екологічна варта”  комунального закладу „Бабинська загальноосвітня школи І-ІІІ ступенів” Бабинської сільської ради  Гощанського району, робота „Батарейкам - утилізацію” (керівник Лавренюк П.М.);

Степанчука Святослава, учня 9 класу Дорогобузької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Гощанського району,  робота „Живи, природо” (керівник Блищик М.О.);

Яцюк Валерію, ученицю 8 класу Микитицької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Дубенського району, робота „Дослідження  місцевості Микитицьких пагорбів” (керівник Яцюк Л.І.);

Хомич Юлію, вихованку гуртка „Історичне краєзнавство” Вараського Будинку дитячої та юнацької творчості, робота „Флористична краса Українського Полісся” (керівник Дулько О.О.);

Мартинюк Дарину, ученицю 7 класу Радивилівського навчально-виховного комплексу  „Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2 - ліцей”,  робота „Щоб з природою дружити, треба їй добро робити” (керівник Горопаха О.О.);

Огієвич Анастасію, ученицю 6 класу Дроздинського навчально-виховного комплексу  „Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад”  Рокитнівського району,  робота „Усе велике починається з малого” (керівник Кузьмич М.А.);

Габор Мар’яну, вихованку  гуртка „Фотонатуралісти” комунального закладу „Станція юних натуралістів” Рівненської обласної ради, ученицю             10 класу Рівненської загальноосвітньої школи  І-ІІІ ступенів № 23, робота „Гоекологічні аспекти трансформації ландшафтів постмілітарних споруд (на прикладі Нової Дубенської фортеці (Тараканівського форту)” (керівник Дужук С.А.).

учнівський колектив 4 класу Малинівського навчально-виховного комплексу „Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дошкільний навчальний заклад” Гощанського району,  робота „Водойми рідного краю, їх стан і охорона” (керівник Нестерук О.І.);

учасників агітбригади „Пролісок” Томахівського навчально-виховного комплексу „Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад” Гощанськго району, робота „Берегти природу, берегти життя” (керівник Галиця А.В.);

вихованців гуртка  „Юні екологи”  Будинку дітей та молоді Дубенської міської ради,  робота „Чисте довкілля” (керівник Потапчук В.Д.);

вихованців гуртка „Юні екологи” Шпанівського навчально-виховного комплексу „Загальноосвітняшкола  І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад” Рівненського району,  робота „Рятуючи природу, ми рятуємо своє майбутнє ” (керівник Веремчук І.В.);

учнівський колектив 9 класу Малолюбаської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Костопільського району, робота „Куточки рідної природи” (керівник Цимбалюк О.А.).

3. За активізацію роботи на навчальних екологічних стежках нагородити дипломом комунального закладу „Станція юних натуралістів” Рівненської обласної ради переможців обласного етапу Всеукраїнського конкурсу школярів і учнівської молоді „Мій рідний край – моя земля” за напрямком  „Практична природоохоронна робота і екологія”:

Вітюк Аліну, ученицю 8 класу Плосківської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Дубенського району, робота „Моя земля – це мій квітучий край” (керівник Вітюк Л.І.);

Сауляка Олександра, учня 7 класу Воскодавського навчально-виховного комплексу „Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дошкільний навчальний заклад ” Гощанського району,  робота „Екологічна стежка рідного краю”  (керівник Сауляк Л.І.);

Петрову Катерину, ученицю 7 класу Томашгородської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів №3 Рокитнівського району, робота „Стежками рідного краю” (керівник Щерба О.А.);

учнівський колектив 9 класу Дорогобузької загальноосвітньої школи    І-ІІ ступенів Гощанського району, робота „Околиці княжого Дорогобужа” (керівник Блищик М.О.);

вихованців гуртка „Юні туристи-краєзнавці” комунального закладу „Соснівський Центр дитячої та юнацької творчості” Березнівської районної ради, робота „Лісовими стежками Заслуччя” (керівник Сосновчик О.Ф.);

учнівський колектив 10 класу Дубровицького навчально-виховного комплексу „Ліцей-школа”, робота „Бурштиновий край” (керівник           Пінчук Н.М.);

вихованців гуртка  „Юний географ” Дубровицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2, робота „Світ в якому ти живеш” (керівник Абрамович Н.М.) ;

вихованців гуртка „Юний еколог” Млинівської гуманітарної гімназії, робота „Стежками рідного краю” (керівники Українчук Е.Л., Гордійчук К.І., Гордійчук Д.Г.);

екологічний актив Звіздівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Костопільського району, робота „Якщо любиш-оберігай” (керівник      Каплюк Т.В.);

учнівський колектив 11-Б класу Радивилівського навчально-виховного комплексу  „Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 - ліцей”, робота „Екологічні пам’ятки міста” (керівник ГревцеваО.В.);

вихованців гуртка „Юний біолог” Зорянського навчально-виховного комплексу „школа-гімназія” Рівненського району, робота „Природа просить захисту” (керівники Місько Н.В., Дембицька С.Ф.);

вихованців гуртка „Зелена планета” Корнинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Рівненського району, робота „Еколого-біологічні дослідження природних ландшафтів” (керівник Панасюк Л.І.);

вихованців гуртка „Пагінець” Клесівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Сарненського району,  робота „У ріднім краю, як у раю” (керівник          Царук Н.М.);

вихованців гуртка „Юний географ” Костянтинівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Сарненського району, робота „Ландшафти рідного краю”  (керівник Колдун Н.М.);

4. Відзначити подякою комунального закладу „Станція юних натуралістів” Рівненської обласної ради учасників обласного етапу Всеукраїнського конкурсу школярів і учнівської молоді „Мій рідний край – моя земля” за напрямком  „Практична природоохоронна робота і екологія”:

Яцюк Марину, ученицю 8 класу Зорянського навчально-виховного комплексу „школа-гімназія” Рівненського району, робота „Дослідження озера Безодня” (керівник Проказюк М.І.);

Бриж Марію,ученицю 6 класу

Яринівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Сарненського району, робота „Досвід приручення та утримання білки лісової” (керівник Вовчик Л.А.);

 

Поцікайло Іванну, ученицю 6 класу Яринівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Сарненського району, робота „Догляд та розмноження белопероне крапельної” (керівник Вовчик Л.А.);

Вовчик Валерію, ученицю 4 класу Яринівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Сарненського району, робота  „Догляд та утримання морських свинок”  (керівник Вовчик Л.А.);

учнівський колектив 7 класу  Воскодавського навчально-виховного комплексу „Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дошкільний навчальний заклад”  Гощанського району, робота „Природа і фантазія” (керівник                Ющук С.І.);

вихованців гуртка „Едельвейс” Мирненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Костопільського району, робота „Природа і людина” (керівник Будько Л.І.);

вихованців гуртка „Юні біологи”  Розвазької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Острозького району, робота „Щоб з природою дружити, треба їй добро робити” (керівник Акінчук В.М.);

 

5. За проведену на належному рівні дослідницьку  роботу нагородити дипломом комунального закладу „Станція юних натуралістів” Рівненської обласної ради переможців обласного етапу Всеукраїнського конкурсу школярів і учнівської молоді  „Мій рідний край - моя земля” за напрямом: „Експериментальна робота з біології, продуктивна праця і дослідницька робота в галузі сільського та лісового господарства”:

Цимбалюк Юлію, ученицю 11 класу Гощанської районної гімназії, робота „Використання кисло-молочної сироватки та хвоща польового  як екологічно безпечних засобів боротьби з борошнистою росою баштанних культур” (керівник Сизова З.Ф);

Миркевич  Анастасію, ученицю  10 класу Вовковиївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Демидівського району, робота „Видовий склад фітопатогенних грибів збудників хвороб сіянців сосни звичайної та дуба звичайного у лісових розсадниках” (керівник Чандик Л.І.);

Климоку Юрія, учня 11 класу Вовковиївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Демидівського району, робота „Використання  різних способів вегетативного розмноження рослину розсаднику” (керівник Чандик Л.І.);

Клюйко Марину, ученицю 11-БХ класу Дубровицького навчально-виховного комплексу „Ліцей-школа”, робота „Видовий склад, еколого-біологічні особливості, лісівнича і господарська цінність голонасінних деревних видів у насадженнях Дубровицького лісництва” (керівник       Пінчук Н.М.);

Десятника Вадима, учня 8 класу Іваннівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Дубенського району, робота „Томатний хіт-парад” (керівник Десятник О.І.);

Стецик Асю, ученицю 8-А класу Колоденської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Рівненського району, робота „Вплив строків сівби на врожайність кабачка кущового” (керівник Мичко І.В.);

Федюшину Валерію, ученицю 11 класу Радивилівського навчально-виховного комплексу „Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 - ліцей”, робота „Встановлення впливу різних доз мінерального азоту та обробки насіння молібденом на фізіологічні процеси та біохімічні показники сої культурної” (Гревцева О.В.);

Лех Вікторію, ученицю 8 класу Костянтинівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Сарненського району, робота „Вирощування модрини європейської в умовах Сарненського полісся” (керівник Коречко Л.Ю.);

Оленіч Ольгу, ученицю 9 класу Клесівської загальноосвітньої школи     І-ІІ ступенів Сарненського району, робота Вирощування сосни звичайної на грунтах пошкоджених видобутком бурштину” (керівник Войтко Т.В.);

Габора Станіслава, учня 5 класу Рівненського навчально-виховного комплексу „Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – спеціалізована спортивна школа №26”, вихованця гуртка „Екологічний дизайн” комунального закладу „Станція юних натуралістів” Рівненської обласної ради, робота „Органічне мульчування як спосіб збереження вологи у грунті” (керівник Дужук С.А.).

 

6. Відзначити подякою комунального закладу „Станція юних натуралістів” Рівненської обласної ради учасників  обласного етапу   Всеукраїнського конкурсу  школярів  і  учнівської молоді „Мій рідний край – моя земля” за напрямком „Експериментальна робота з біології, продуктивна праця і дослідницька робота в галузі сільського та лісового господарства:

вихованців гуртка „Пролісок” Малятинського навчально-виховного комплексу „Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад” Гощанського району, робота „Ліс-наше багатство” (керівник Пилипей П.І.).

 

7. Висловити подяку педагогічним працівникам загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів за творчий підхід, високий професіоналізм із формування екологічної свідомості та трудових навичок учнів та активну участь в обласному етапі Всеукраїнського конкурсу школярів  і  учнівської молоді „Мій рідний край – моя земля” за напрямком „Практична природоохоронна робота і екологія”та „Експериментальна робота з біології, продуктивна праця і дослідницька робота в галузі сільського та лісового господарства”.

 

8. Контроль за виконанням залишаю за собою.

 

 

В.о. директора Станції юних натуралістів                                         Л. Бондар

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    

 

Додаток

до наказу комунального закладу

„Станція юних натуралістів”

Рівненської обласної ради

від 06. 12. 2017   54

 

 

 

 

 

І Н Ф О Р М А Ц І Я

про результати обласного етапу Всеукраїнського конкурсу  школярів і учнівської молоді „Мій рідний край – моя земля” за напрямками: „Практична природоохоронна робота і екологія” та „Експериментальна робота з біології, продуктивна праця і дослідницька робота в галузі сільського та лісового господарства”

 

Конкурс „Мій рідний край – моя земля” за напрямком: „Практична природоохоронна робота і екологія” сприяв залученню педагогічних та учнівських колективів загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладів до збереження та оздоровлення природного середовища, активізації участі молоді у Всеукраїнських масових заходах, щорічніх природоохоронних  просвітницьких акціях „Птах року”,  „Джерело”, „Малим річкам – велику воду”,  „Ялинка”, „Підсніжник”, еколого-натуралістичному поході „Біощит”, конкурсах „Вчимося заповідувати”, „До чистих джерел”, „Лишайники біоідикатори довкілля”, „Чисте довкілля” , „Первоцвіти”, „Годівничка”та інші.

Активізувалась пошуково-дослідницька робота у природному середовищі та робота з школярами  на навчальних екологічних стежках.

У конкурсі взяли участь загальноосвітні та позашкільні навчальні заклади Березнівського, Гощанського, Дубенського, Дубровицького, Костопільського, Млинівського, Острозького, Радивилівського, Рівненського, Рокитнівського,  Сарненського районів, міст Вараш, Дубно та Рівне.

У загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладах області склалася система природоохоронної  роботи, яка  відображена в структурно-логічних моделях, згідно з якими школярі беруть участь у заходах екологічного змісту, конкурсах, інтелектуальних іграх, виступах екологічних бригад, екскурсіях, предметних тижнях, проводять роботу з навчального дослідництва на заповідних територіях.

Різнопланова природоохоронна робота ведеться в Березнівському  навчально-виховному комплексі „Економіко-гуманітарний ліцей- загальноосвітня школа І-ІІ ступенів”, школярі досліджують екологічний стан міста, створюють  презентації  про наслідки порушень норм екологічної культури.

„Друге життя батарейкам” - таку акцію проводять  вихованці гуртка „Екологічна варта” комунального закладу „Бабинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів” Бабинської сільської ради Гощанського району. Юні екологи інформують жителів села про шкоду від відпрацьованих батарейок, публікують у засобах масової інформації статті під рубрикою „Маленька батерейка – велика біда”, в громадських місцях встановили скриньки для збору відпрацьованих  батарейок.

Учнівський колектив 9 класу Дорогобузької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Гощанського району працював над проектом  „Живи, природо”. Робота велася  планомірно, що  дало  можливість зосередити увагу на екологічних проблемах та їх наслідках, проводити акції, операції,  виховувати відповідальність за доручену справу. 

Дослідженням стану водойм рідного краю, їх і охороною займався учнівський колектив 4 класу Малинівського навчально-виховного комплексу „Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дошкільний навчальний заклад” Гощанського району. Учні очистили берег річки Горинь, розробили заходи охорони навколишніх водойм.

Вихованці гуртка „Історичне краєзнавство” Вараського Будинку дитячої та юнацької творчості дослідили рослинні угрупування Українського Полісся, закономірності  їх розміщення та дію антропогенного впливу на них, розробили правила охорони рідкісних рослин.

Екологічна освіта і виховання в Радивилівському навчально-виховному комплексі  „Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів  № 2 - ліцей”, Шпанівському навчально-виховному комплексі „Загальноосвітняшкола  І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад” Рівненського району та в Малолюбаській загальноосвітній школі І-ІІ ступенів Костопільського району реалізується   послідовно, безперервно,  комплексно, про що свідчать фото-звіти про корисні справи школярів, участь їх у природоохоронних акціях, операціях.

Провівши екологічні спостереження учні Дроздинського навчально-виховного комплексу  „Згальноосвітня школа І-ІІІ  ступенів - дошкільний навчальний заклад” Рокитнівського району, успішно втілюють в практику  проект „Усе велике починається з малого”.

Учасники  агітбригади „Пролісок” Томахівського навчально-виховного комплексу „Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад” Гощанського району проводять активну пропаганду екологічної освіти серед своїх друзів, своїми виступами привертають увагу населення  до проблем довкілля.

Вихованці гуртка  „Юні екологи” Будинку дітей та молоді Дубенської міської ради - активні учасники екологічної  акції „Чисте довкілля”, спільно з волонтерським рухом Дубенщини прибрали територію лісопосадки по вулиці Кременецькій від сміття, посортували його і здали на вторинну переробку.

Еколого-географічний стан та ландшафтні системи, історичні особливості Тараканівського форту вивчала Габор Мар’яна, вихованка  гуртка „Фотонатуралісти” комунального закладу „Станція юних натуралістів”, учениця 10 класу Рівненської загальноосвітньої школи  І-ІІІ ступенів № 23. Вона встановила, що район відзначається різноманітними природними умовами: тут представлені розчленовані височини з висотами понад 300 м над рівнем моря та плоскі терасові рівнини, галереї форту представляють інтерес для збереження рідкісних видів рукокрилих, так як кажани використовують її для зимівлі, однак сама будівля форту знаходиться в незадовільному стану і потребує відновлення.

Активізувалась робота на навчальних екологічних стежках.

Матеріали, надіслані на конкурс, висвітлюють навчально-виховну, агітаційно-масову, практичну природоохоронну роботу, свідчать про наявність цінних екологічних об’єктів на маршрутах.

Чітка система роботи  з  екологічного виховання склалася у школах Гощанського  району, до якої залучаються як учні, так і вчителі. Вони спільно розробляють екологічні проекти, проводять екологічні екскурсії, експедиції, ведуть спостереження за живими об’єктами, беруть участь у Всеукраїнських конкурсах, акціях, операціях,  займаються впорядкуванням шкільних територій.

Юні туристи-краєзнавці комунального закладу „Соснівського Центру дитячої та юнацької творчості” Березнівської районної ради досліджують куточки живої природи унікального Березнівського краю, дають оцінку природоперетворюючій діяльності людини, поглиблюють знання про природу та історію рідного краю.

Екологи Дубровицьких міських шкіл на маршрутах екологічної стежки вивчають фізико-географічну характеристику рідного краю, аналізують стан природних ландшафтів з урахуванням антропогенних змін, окреслюють проблеми раціонального природокористування і охорони природи.

З молодшого шкільного віку вчаться мандрувати, спостерігати та вивчати природу рідного краю учні  Млинівської гуманітарної гімназії. Вирушаючи в подорож, вони чітко засвоюють правила поведінки в природі, які є своєрідною перепусткою на маршрут. 

 Екологічна стежка „Моя земля – це мій квітучий край”  розроблена учнями Плосківської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Дубенського району. Вона є своєрідною природною лабораторією з вивчення та охорони рослин і тварин.

„Знати, щоб оберігати!” - такий девіз  учнів Томашгородської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів №3 Рокитнівського району. Навчання на екологічній стежці поєднується з відпочинком. Школярі вчаться читати книгу природи, засвоюють основні правила поведінки на маршруті, ведуть фенологічні спостереження.

Екологічний актив Звіздівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Костопільського району розробив маршрут екологічної стежки „Якщо любиш - оберігай”.   На маршруті стежки проводяться тематичні години спілкування з природою „Цікавий світ навколо нас”, „Мандрівка до країни Квітляндії”, „Брати наші менші”, „Сім чудес Звіздівки”.

Змістовно проходять екскурсії  екологічною стежкою „Екологічні пам’ятки міста”, яка  створена учнівським колективом 11-Б класу Радивилівського навчально-виховного комплексу  „Загальноосвітня школа          І-ІІІ ступенів  № 2 - ліцей”. Під час екскурсії екскурсоводи звертають увагу на об’єкти антропогенного ландшафту, архітектуру споруд, сільськогосподарські угіддя, рекреаційні зони.

На маршруті екологічної стежки Корнинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Рівненського району „Еколого-біологічні дослідження природних ландшафтів” школярі вивчають об’єкти природи, знайомляться з ефемероїдами, беруть під охорону рослин, занесених до Червоної книги України.

„Поліський Версаль”- одна з найцікавіших зупинок екологічної стежки вихованців гуртка „Пагінець” Клесівської загальноосвітня школа І-ІІ ступенів  Сарненського району,  яка проходить територією  Клесівського дендропарку. Творіння людських рук змінили первісне уявлення про красу природи,  створили  ідеальні, унікальні форми зеленої архітектури.

Напрям „Експериментальна робота з біології, продуктивна праця і дослідницька робота в галузі сільського та лісового господарства” сприяв набуттю школярами знань і досвіду розв’язання проблем із продуктивної сільськогосподарської праці, залученню до роботи в галузі сільського і лісового господарства, оволодінню досвідом наукових досліджень у галузі біології.

Школярі беруть участь у масових трудових, природоохоронних екологічних заходах та акціях Всеукраїнського і обласного рівнів, є учасниками комплексних науково-дослідницьких експериментів, працюють у кутку живої природи, вивчають, узагальнюють та поширюють перспективний досвід дослідницької роботи та продуктивної сільськогосподарської праці на полях аграрних учнівських об’єднань, навчально-дослідних земельних ділянках загальноосвітніх навчальних закладів, присадибних ділянках, систематично знайомляться з досягненнями сучасної біологічної науки.

У конкурсних матеріалах висвітлена робота юних дослідників та їх участь у масових натуралістичних заходах: „Свято врожаю”, „Свято золотої осені”, „Дослідницький марафон”, „Юний селекціонер”.

Впровадженням органічного землеробства у агробіологічні дослідження займаються школярі Гощанської районної гімназії, на полях навчально-дослідної земельної ділянки досліджують використання кисло-молочної сироватки та хвоща польового,  як екологічно безпечних засобів боротьби з борошнистою росою баштанних культур.

Членами Вовковиївського  учнівського лісництва „Діброва” Демидівського району досліджено  видовий склад фітопатогенних грибів збудників хвороб сіянців сосни звичайної та дуба звичайного у лісових розсадниках Вовковиїського та Дублянського лісництв, проведено вегетативне  розмноження рослину розсаднику різними способами, зокрема здерев’янілими (зимовими) та зеленими (літніми) стебловими живцями, кореневими живцями та паростками, відсадками, поділом кущів та щепленням.

Проаналізувавши видовий склад насаджень Дубровицького лісництва учні Дубровицького навчально-виховного комплексу „Ліцей-школа” зробили висновок, що тип лісорослинних умов відповідає екологічним та біологічним потребам представлених видів і запропонували, що видовий склад насаджень потрібно покращувати, проводити інтродукцію найбільш продуктивних видів, що призведе до зростання обсягів кінцевого продукту і розвитку лісового господарства в цілому.

Цікаві матеріали представив Десятник Вадим, учень 8 класу Іваннівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Дубенського району, який досліджує видовий склад  помідорів, колекція яких налічує близько 50 сортів.

У відділку овочевих культур навчально-дослідної земельної ділянки учні Колоденської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Рівненського району вивчають вплив кращих  строків сівби сучасних сортів та гібридів кабачка кущового на врожайність та товарну якість продукції.

Федюшина Валерія, учениця 11 класу Радивилівського навчально-виховного комплексу „Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 - ліцей” проаналізувавши вплив різних доз мінерального азоту та якість обробки насіння молібденом на фізіологічні процеси та біохімічні показники сої культурної встановила, що передпосівний обробіток насіння сої  молібденом амонію не вплинув на розвиток рослин, через те потрібно проводити позакореневе підживлення молібденом.

Проблему вирощування сосни звичайної на ґрунтах, зруйнованих видобутком бурштину розкрила Оленіч Ольга,  член  Клесівського учнівського лісництва „Сосновий бір” Сарненського району.

Вивченням біологічних, господарських особливостей модрини європейської та удосконаленням технології вирощування  садивного матеріалу  для  введення її в культуру в  ліси та дендропарки займаються вихованці учнівського лісництва „Паросток” Костянтинівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Сарненського району.

Габор Станіслав,  учень 5 класу Рівненськогонавчально-виховного комплексу „Загальноосвітня школа І–ІІІ - спортивна школа №26”,  вихованець гуртка „Екологічний дизайн” комунального закладу „Станція юних натуралістів” Рівненської обласної ради, ознайомившись з різними видами мульчуючих матеріалів та способами їх використання, визначив, що

органічна мульча допомагає зберігати вологу в ґрунті. Гуртківець виявив, що сфагнум, хвоя туї,солома та кора сосни не впливають на кислотність грунту в умовах теплиці; кращих результатів можна досягти при використанні кори сосни та сфагнуму, причому товщина мульчі має бути не менше 4 см і замульчувати грунт потрібно після появи сходів.

 

 

В.о директора Станції юних натуралістів                                       Л.Бондар