1 2 3 4

Про проведення Всеукраїнського конкурсу Молодіжних проектів з енергоефективності „Енергія і середовище” у 2018-2019 н.р.

4 жовтня 2018 - Администратор

РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ ОБЛДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «СТАНЦІЯ ЮНИХ НАТУРАЛІСТІВ»

РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ

33028, м.Рівне, вул. В.Чорновола, 79б, тел./факс  63-50-29

Е-mail rivneosun2007@ukr.net rivneosun.com.ua

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

02 жовтня 2018 р.  № 02-06/281

Начальникам відділів (управлінь) освіти райдержадміністрацій та виконавчих комітетів рад міст обласного значення

 

Головам об’єднаних

територіальних громад

 

Про проведення Всеукраїнського конкурсу

Молодіжних проектів з енергоефективності

 „Енергія і середовище” у 2018-2019 н.р.

 

Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 08.11.2013 № 1575 „Про затвердження Положення про Всеукраїнський конкурс „Енергія і середовище”, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28 листопада 2013 р. за № 2037/24569, інформуємо, що в  вересні 2018 року – лютому 2019 року буде проведений Всеукраїнський конкурс міжнародних молодіжних  проектів з енергоефективності „Енергія і середовище” під гаслом „Збережемо енергію – збережемо Планету”.

Умови проведення Всеукраїнського конкурсу молодіжних проектів з енергоефективності „Енергія і середовище” додається.

Конкурс Енергія і середовище” проводиться спільно з громадською організацією „Екологічний клуб „Еремурус”, міжнародним освітнім проектом SPARE (найбільший міжнародний освітній проект для школярів з питань змін клімату та енергетики), за підтримки Міністерства екології та природних ресурсів України, Національної екологічної ради України та бізнес структур з метою пошуку й підтримки обдарованої учнівської молоді, залучення її до навчально-практичної діяльності з проблем енерго-ефективності та раціонального використання ресурсів.

Безпосереднє керівництво Національним туром конкурсу здійснює Національний еколого-натуралістичний центр учнівської молоді.

До участі в конкурсі запрошуються учні, вихованці загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної  освіти віком до 17 років включно, які мають досягнення у практичній діяльності в сфері змін клімату, впровадження енергозбереження, використання поновлюваних джерел енергії для місцевих потреб, у підвищенні енергоефективності шкільних будівель та студенти закладів вищої освіти віком до 23 років, які мають досягнення у практичній діяльності в сфері зміни клімату і біоінженерії.

Також до участі в конкурсі запрошуються загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної  освіти, які мають напрацювання у розвитку освіти школярів і просвіти населення з питань ефективного використання та заощадження енергії.

Національний тур конкурсу проводиться у два етапи:

І етап − заочний (вересень 2018 року грудень   2018 року)

ІІ етап − очний у формі стендових доповідей (лютий 2019 року)

Для участі в І етапі конкурсу необхідно надіслати до 23 грудня 2018 року реєстраційну картку (додаток1) та конкурсну роботу, виконану на електронних носіях українською мовою (не більше 5-6 сторінок формату       А 4),   на  електронну адресу rivneosun2007@ukr.net та паперових носіях на поштову адресу: 33028, м.Рівне, вул. В.Чорновола, 79б, комунальний заклад „Станція юних натуралістівРівненської обласної ради (на конкурс „Енергія і середовище”).     

Довідки за телефоном: (0362)60-50-29, м/т 0956314000, 0687865858 Євдокія Павлівна Мороз.

ІІ етап конкурсу відбудеться 13-15 лютого 2019 року на базі Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді.

Умови проведення Всеукраїнського конкурсу  молодіжних проектів з енергоефективності  Енергія і середовище”у 2018-2019 н.р. (Додаток №2).

Просимо інформацію про конкурс „Енергія і середовище” довести довідома керівників, педагогічних працівників та учнів закладів загальної середньої, позашкільної, професійної освіти.

Увага! Роботи надіслані пізніше встановленого терміну на адресу  rivneosun2007@ukr.net розглядатись не будуть.

 

 

 

 Директора Станції юних натуралістів                                 В. ВОРОБЕЙ                         

 Є. Мороз  (0362)63-50-29

 


 

                                                                                                    Додаток №1

 

РЕЄСТРАЦІЙНА КАРТКА УЧАСНИКА КОНКУРСУ

 

1. Назва конкурсної роботи/проекту:_______________________________

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

2. Номінація, за якою виконана робота ­______________________________

3. Прізвище, ім’я, клас навчання (для учнів): вік автора для педагогів:

4. Прізвище, ім’я, по батькові, посада та місце роботи керівника (для молоді):

__________________________________________________________________

5. Повна назва навчального закладу/ місце роботи (для педагогів):

__________________________________________________________________

6. Контактна інформація:

Поштова адреса: індекс________вулиця:________________________________

Будинок________кв.______Місто/селище:______________________________

Район:_____________________________________________________________

Область:___________________________________________________________

Телефон (з кодом) :__________________________________________________

Мобільнийтелефон:________________________________________________

Електронна пошта автора або керівника:________________________________

7. Анотація на проект:

- актуальність проблеми: які місцеві чи регіональні проблеми спонукали до

написання проекту (не більше 20 слів);

- зміст проекту: що було зроблено, які заходи вжиті, змодельовані чи спроектовані поновлювані джерела енергії, розроблене заняття тощо (не більше 60 слів);

- отриманий чи очікуваний результат (не більше 60 слів).

8. Перелік додатків:______________________________________________

9. Ми погоджуємося на опублікування та використання матеріалів нашого

проекту в друкованих та електронних засобах інформації проекту SPARE.

10. Дата заповнення реєстраційної картки: ____________________________

11.Прізвище, ім’я, по батькові керівника_____________________________

_________________________________________________________________

Мобільний телефон керівника________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                              Додаток №2

 

Умови проведення

Всеукраїнського конкурсу  молодіжних проектів з енергоефективності  Енергія і середовище”у 2018-2019 н.р.

 

І. Загальніположення

1. Конкурс „Енергія і середовище”у 2018-2019 навчальному році (далі Конкурс)  визначає порядок проведення Всеукраїнського конкурсу „Енергія і середовище” проводиться спільно з громадською організацією „Екологічний клуб „Еремурус”,  за підтримки Міністерства екології та природних ресурсів України, Національної екологічної ради України та бізнес структур з метою пошуку й підтримки обдарованої учнівської молоді, залучення її до навчально-практичної діяльності з проблем енергоефективності та раціонального використання ресурсів.

Конкурс проводитиметься під гаслом „Збережемо енергію - збережемо Планету”.

2. Мета та завдання Конкурсу

2.1.Мета Конкурсу є виявлення та підтримка обдарованої молоді, створення умов для науково-дослідницької діяльності.

2.2. Основнимизавданнями Конкурсу є:

залучення учнівської молоді до навчально-практичної діяльності з проблем енергоефективності та раціонального використання ресурсів як найбільш ефективних шляхів зменшення викидів парникових газів, а отже і боротьби з глобальним потеплінням;

сприяння професійному самовизначенню учнівської молоді;

задоволення потреб учнівської молоді у творчій самореалізації;

активізація школярів і населення щодо ефективного використання та збереження енергії, пом’якшення клімату.

 

3. Учасники Конкурсу

3. До участі в Конкурсі запрошуються:

- учні (вихованці) закладів загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної  освіти віком до 17 років включно, які мають досягнення у практичній діяльності в сфері змін клімату, енергозбереження, використання поновлюваних джерел енергії для місцевих потреб, підвищення енергоефективності шкільних будівель;

 - студенти закладів вищої освіти віком до 23 років, які мають досягнення у практичній діяльності в сфері зміни клімату і біоінженерії.

- педагогічні працівники загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної  освіти, які мають напрацювання з питань роботи з учнями і населенням щодо ефективного використання та збереження енергії.

 

 

 

4. Порядок проведення Конкурсу

4.1. Конкурс проводиться у два етапи:

I етап - заочний (з вересень 2018 року до грудень 2018 року);

II етап - очний (у формі стендових доповідей) – 14-16 лютого 2018 року.

4.1.1.І етап Конкурсу проходить у формі заочного Конкурсу поданих конкурсних матеріалів.

Для участі в І етапі  Конкурсу необхідно  надіслати до 23 грудня              2018 року заповнену реєстраційну картку та конкурсну роботу, виконану на електронних та паперових носіях українською мовою (не більше 6 сторінок формату А 4), на електронну адресу rivneosun2007@ukr.net та паперових носіях на поштову адресу 33028, м.Рівне, вул. В.Чорновола, 79б, комунальний заклад „Станція юних натуралістівРівненської обласної ради (на конкурс Енергія і середовище).     

4.1.2. Списки учасників II етапу Конкурсу оприлюднюються на офіційному веб-сайті НЕНЦ www.nenс.gov.ua  та сайті www.eremurus.orgне пізніше ніж за один місяць до початку II етапу Конкурсу.

4.2.ІІ-й етап Конкурсу відбудеться у формі стендових доповідей 13-15 лютого 2019 року на базі Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді.

 

5. Номінації конкурсних робіт та вимоги до них

 

5.1. Конкурс проводиться за такими номінаціями:

Для школярів:

5.1.1. Номінація 1.Проект з енергозбереження, енергоефективності або поновлювальних джерел енергії (ПДЕ)

На цю номінацію приймаються теоретичні та практичні проекти застосування енергозберігаючих і ресурсозберігаючих рішень, технологій, конструкцій ПДЕ. У теоретичному проекті повинно бути обґрунтовано практичне застосування конструкції, теорії, рішення, оцінені очікувані результати. 

Опишіть, які методи ви застосовували для реалізації вашого проекту з енергозбереження, як ви використовували енергію сонця, вітру, води або біомаси, які результати отримали або очікуєте. 

У цій номінації треба описати, як ваша робота допомагає знизити виходи парникових газів, яке ваше рішення може сприяти уповільненню зміни клімату.

5.1.2. Номінація 2. Проект „Моє енергетичне рішення”

 Опишіть, які рішення для економії енергії та ресурсів ви застосовували, чому ви вибрали саме такі рішення. Який результат ви отримали, опишіть результат кількісно (скільки ваш проект дозволив „заощадити” СО2, ресурсів, води чи електрики).

На цю номінацію представляються маломасштабні рішення, зрозумілі для кожного і прості в застосуванні.

5.1.3. Номінація 3. Інформування суспільства  пропаганда енергоефективності.

На Конкурс подаються інформаційно-просвітницькі матеріали, створені школярами,  що підвищують обізнаність батьків, друзів, вчителів, спільноти щодо необхідності зниження викидів парникових газів і надають рекомендації, завдяки яким можна досягнути цього в навчальномуз акладі, вдома, в масштабах своєї місцевої спільноти (міський мікрорайон, район, село, місто). Конкурсна робота може бути виконана у вигляді листівки, газети, плакату, буклету, відеоролика, мультимедійного продукту, презентації ppt,комп’ютерної ігри.

5.1.4.Номінація 4. Для студентів:Проект „біоінженерія та зміни клімату”

Опишіть, які біоінженерні рішення для зменшення впливу на довкілля і як результат – зміни клімату ви пропонуєте, чому ви вибоали саме такі рішення, яким чином ваш проектдопоможеекономії ресурсів планети. 

5.1.5.        Номінація 5. Для педагогічних працівників:

- A. Урок „Прості енергетичні рішення протии змін клімату”.

На Конкурс подається конспект уроку/факультативного заняття або фрагмент заняття (до 1-2 годин), присвяченого проблемі глобальних змін клімату, можливим наслідкам для країни/регіону та практичним заходам, які можна вжити на індивідуальному рівні, в масштабі навчального закладу, вдома, у регіоні для зменшення викидів парникових газів.

Урок має включати експеримент або практичні вправи з енергозбереження чи отримання енергії від відновлюваних джерел енергії, що можуть бути виконані протягом 1-2 годин (додаток 2).

- Б. Дидактичні матеріали на тему „Прості енергетичні рішення проти змін клімату”.

На Конкурс подається комплект дидактичних матеріалів для практичної роботи з учнями щодо глобальних змін клімату, можливих наслідків для країни/регіону, практичних заходах для зменшення викидів парникових газів, а також роздаткові матеріали для практичного уроку/ експерименту, плакати, презентації ppt, сценарії рольових ігор. Матеріали мають бути розраховані на проведення 1-2 год. заняття. Якщо конкурсні матеріали є частиною більшої освітньої концепції, необхідно подати стислий опис цієї концепції – не більше 0,5 стор.

 

6. Вимоги до оформлення конкурсних робіт

6.1. Конкурсна робота (проект) подається на електронних носіях державною мовою (не більше 6 сторінок).

6.2. Структура проекту:

-вступ (актуальність проблеми щодо місцевої ситуації – небільше 0,5 сторінки);

-конкретне завдання, яке вирішує автор;

-методи його вирішення;

-результат (як реалізація проекту впливає на зміну клімату).

     6.3. Текстовий матеріал приймається як документ Word(стандартний шрифт 12 кегля, (з ілюстраціями і таблицями,що не виходять за межі друку). Загальний розмір документу – не більше 500 Кб та кількість всього тексту не більше 6 сторінок з ілюстраціями, фотографіями, таблицями+ 1 сторінка реєстраційна форма. 

6.4. У номінації 3. „Інформування суспільства / пропаганда енергоефективності” приймаються презентації у формі MSPowerPoint, документAdobePDF, розміром не більше 1 Мб кожна. Комп’ютерні ігри приймаються за умови, якщо розмір файлу в архіві не перевищує 2 Мб. Відеоролики у форматах WMV, DiVX і MPEG-1 не більше 1-2 хв., мультфільмами у форматі Makromedia Flash(SWF)  необхідно завантажити www.youtube.com та надіслати посилання.

 

7. Критерії оцінювання конкурсних робіт

7.1. Конкурсні роботи, виконані учнями,   оцінюються конкурсним журі  за такими критеріями:

-актуальність обраної теми - до 15 балів;

-обґрунтованість застосованих методів при виконанні проекту - 25 балів;          -отримання практичного результату-20 балів

-аргументація висновків і рекомендацій-15 балів;

 - можливість тиражування запропонованої ідеї або розробленого матеріалу-15 балів;

-відповідність вимогам щодо оформлення та якість їх виконання-10 балів.

У номінації 3 враховуються також оригінальність виконання та художнє оформлення.

Під час оцінювання звертається увага на рівень складності та самостійності виконання проекту з урахуванням віку авторів.

7.2. Конкурсні роботи, виконані педагогічними працівниками, оцінюватимуться конкурсним журі за наступними вимогами:

-орієнтованість на мотивування дітей і дорослих до практичної діяльності, на отримання практичного результату-40 балів;

-використання інтерактивних методів, що сприяють дітей до дискусії, творчості, практичної діяльності, яка спрямована на збереження енергії або використання відновлювальних джерел внаслідок здійснення пропонованої педагогічної розробки - 40 балів;

- можливість тиражування запропонованої педагогічної розробки – 20 балів.

8. Визначення та нагородження переможців і призерів Конкурсу

8.1.Переможці І і ІІ етапів Конкурсу визначаються конкурсним журі.

Підведення підсумків Конкурсу відбудеться 13-15 лютого 2019 року по закінченню ІІ етапу.

8.2. Переможці Конкурсу нагороджуються дипломами, грамотами, відзначаються подяками та призами.

Конкусні роботи переможців публікуватимуться на сайтах: www.eremurus.org та www.nenс.gov.ua.