1 2 3 4

Про проведення Всеукраїнського конкурсу Молодіжних проектів з енергоефективності «Енергія і середовище» у 2020-2021 н.р.

23 грудня 2020 - Администратор

 РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ ОБЛДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «СТАНЦІЯ ЮНИХ НАТУРАЛІСТІВ» РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ

33028, м.Рівне, вул. В.Чорновола, 79б, тел./факс (0362)63-50-29

Е-mail rivneosun2007@ukr.netrivneosun.com.ua

 

 

 

 

23грудня 2020 р. № 01-33/551

 

 

 

Начальникам відділів (управлінь) освіти райдержадміністрацій та виконавчих комітетів рад міст обласного значення

 

Керівникамоб’єднаних

територіальних громад

                                                                             

 

 

 Про проведенняВсеукраїнськогоконкурсу

 Молодіжнихпроектів з енергоефективності

 «Енергія і середовище»у 2020-2021 н.р.

 

 

Відповідно до плану роботи Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді на 2021 рік Всеукраїнський конкурс «Енергія і середовище», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 28 листопада 2013 р. за № 2037/24569, інформуємо, що в грудні 2020 року – квітні 2021 року буде проведений Всеукраїнський конкурс молодіжних проектів з енергоефективності «Енергія і середовище» під гаслом «Збережемо енергію – збережемо Планету!». Положення про захід та умови проведення конкурсу у 2020-2021 н. р. розміщено на сайті https://nenc.gov.ua.

Конкурс «Енергія і середовище» проводиться спільно з громадською організацією «Екологічний клуб «Еремурус-Україна» за підтримки Міністерства екології та природних ресурсів України, Національної екологічної ради України, Бюро з питань екології Української греко-католицької церкви та бізнес-структур з метою пошуку й підтримки обдарованої учнівської та студентської молоді, залучення її до навчально-практичної діяльності щодо проблем енергоефективності, раціонального природокористування і використання ресурсів.

Безпосереднє керівництво Національним туром конкурсу здійснює Національний еколого-натуралістичний центр учнівської молоді.

До участі в конкурсі запрошуються учні, вихованці закладів загальної середньої, професійно-технічної і позашкільної освіти віком до 17 років включно, які мають досягнення у впровадження енергозбереження, використання поновлюваних джерел енергії для місцевих потреб, у підвищенні енергоефективності шкільних будівель, та студенти закладів вищої освіти віком до 23 років, які мають досягнення у практичній та проєктній діяльності в сфері зміни клімату і біоінженерії.

Також до участі в конкурсі запрошуються педагогічні працівники закладів загальної середньої, професійно-технічної і позашкільної освіти, які мають напрацювання у розвитку освіти школярів та просвіти населення з питань ресурсо-, природозбереження, ефективного використання і заощадження енергії.

Національний тур конкурсу проводиться у два етапи:

І етап − заочний (грудень 2020 р. – лютий 2021.р.),

ІІ етап − очний у формі стендових доповідей (14- 16 квітня 2021 року).

Для участі в І етапі конкурсу необхідно надіслати до 15 лютого  2021 року реєстраційну картку (додаток1) та конкурсну роботу, виконану на електронних носіях українською мовою (не більше 5-6 сторінок формату       А 4),   на електронну адресу rivneosun2007@ukr.net (на конкурс «Енергія і середовищ»)(дотаток №2).     

Довідки за телефоном: (0362)60-50-29, м/т 0956314000, 0687865858 Євдокія МОРОЗ).

Другий етап конкурсу відбудеться 14-16 квітня 2021 року на базі Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді.

 

 

 

 

 

Директор Станції юних натуралістів                        Володимир ВОРОБЕЙ  

 

 

 

 

Євдокія МОРОЗ (0362)63-50-29

 

 

                                                                                                    Додаток№1

 

 

РЕЄСТРАЦІЙНА КАРТКА УЧАСНИКА КОНКУРСУ

 

 

Назва конкурсної роботи _____________________________________

Номінація, за якою виконана робота_____________________________

Прізвище, ім’я (для педагогів по батькові)______________________

Клас навчання (для учнів)___________________________________

Курс навчання (для студентів) ________________________________

Місце роботи (для педагогів) ___________________________________

Повна назва навчального закладу __________________________________

Прізвище, ім’я, по батькові, посада та місце роботи керівника (для молоді)

__________________________________________________________________

Контактна інформація автора: ________________________________________

Містоселище _____________________________________________

Район____________________________________________________

 Область _________________________________________________

Мобільний телефонкерівника_______________________________

Електронна пошта автора або керівника__________________________

Анотація на роботу (не більше 150 слів)

 

 

 

 

 

__________________________________________________________

Дата заповнення реєстраційної картки_________________________

 

 Подання роботи на конкурс автоматично надає згоду на обробку персональних даних учасника в процесі проведення конкурсу.

 

 

 

                              

                                                                                            

                                                                                                          Додаток №2

 

Умови проведення

Всеукраїнськогоконкурсу  молодіжних проектів з енергоефективності «Енергія і середовище»

у 2020-2021 н.р.

 

І. Загальніположення

1. Конкурс «Енергія і середовище» у 2020-2021 навчальному році (далі Конкурс) визначає порядок проведення Всеукраїнського конкурсу «Енергія і середовище» проводиться спільно з громадською організацією «Екологічний клуб «Еремурус», за підтримки Міністерства екології та природних ресурсів України, Національної екологічної ради України та бізнес структур з метою пошуку й підтримки обдарованої учнівської молоді, залучення її до навчально-практичної діяльності з проблем енергоефективності та раціонального використання ресурсів.

Конкурс проводитиметься під гаслом «Збережемо енергію — збережемо Планету».

 

2. Мета та завдання Конкурсу

 

2.1.Мета Конкурсу є виявлення та підтримка обдарованої молоді, створення умов для науково-дослідницької діяльності.

2.2. Основнимизавданнями Конкурсу є:

залученняучнівської молоді до навчально-практичної діяльності з проблем енергоефективності та раціонального використання ресурсів як найбільш ефективних шляхів зменшення викидів парникових газів, а отже і боротьби з глобальним потеплінням;

сприяння професійному самовизначенню учнівської молоді;

задоволення потреб учнівської молоді у творчій самореалізації;

активізація школярів і населення щодо ефективного використання та збереження енергії, пом’якшення клімату.

 

3. Учасники Конкурсу

 

3. До участі в Конкурсі запрошуються:

— учні (вихованці)закладів загальної середньої, професійно-технічної і позашкільної освіти віком до 17 років включно, які мають досягнення у практичній діяльності в сфері змін клімату, впровадження енергозбереження, використання поновлюваних джерел енергії для місцевих потреб, у підвищенні енергоефективності шкільних будівель; 

  — студенти закладів вищої освіти віком до 23 років, які мають досягнення у практичній діяльності в сфері зміни клімату і біоінженерії.

педагогічні працівники закладів загальної середньої, професійно-технічноїта позашкільної освіти, які мають напрацювання у розвитку освіти школярів і просвіти населення з питань ефективного використання та заощадження енергії.

 

 

4. Порядок проведення Конкурсу

 

4.1. Конкурс проводиться у два етапи:

I етап — заочний (з грудня 2020 року до лютий 2021 року);

II етап — очний (у формі стендових доповідей) –14-16 квітня 2021 року.

4.1.1. І етап Конкурсу проходить у формі заочного Конкурсу поданих конкурсних матеріалів.

Для участі в І етапі конкурсу необхідно надіслати до 15 лютого  2021 року реєстраційну картку (додаток1) та конкурсну роботу, виконану на електронних носіях українською мовою (не більше 5-6 сторінок формату       А 4),   на електронну адресу rivneosun2007@ukr.net (з поміткою   конкурс «Енергія і середовище»).     

4.1.2. Списки учасників IIетапу Конкурсу оприлюднюються на офіційному веб-сайті НЕНЦ https://nenс.gov.ua та сайтах і офіційних facebook-сторінках організаторів та партнерів конкурсу.

4.2.ІІ-й етап Конкурсу відбудеться у формі стендових доповідей 14-16 квітня 2021 на базі Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді.

 

5. Номінаціїконкурснихробіт та вимоги до них

 

5.1. Конкурс проводиться за такиминомінаціями:

Дляшколярів:

 

5.1.1. Номінація 1. Проект з енергозбереження, енергоефективності або поновлювальних джерел енергії (ПДЕ)

 

На цю номінацію приймаються теоретичні та практичні проекти застосування енергозберігаючих і ресурсозберігаючих рішень, технологій, конструкцій ПДЕ. У теоретичному проекті повинно бути обґрунтовано практичне застосування конструкції, теорії, рішення, оцінені очікувані результати. 

Опишіть, які методи ви застосовували для реалізації вашого проекту з енергозбереження, як ви використовували енергію сонця, вітру, води або біомаси, які результати отримали або очікуєте. 

У цій номінації треба описати, як ваша робота допомагає знизити виходи парникових газів, яке ваше рішення може сприяти уповільненню зміни клімату.

 

 

5.1.2. Номінація 2. Проект «Моє енергетичне рішення»

 

 Опишіть, які рішення для економії енергії та ресурсів ви застосовували, чому ви вибрали саме такі рішення. Який результат ви отримали, опишіть результат кількісно (скільки ваш проект дозволив „заощадити” СО2, ресурсів, води чи електрики). Якщо було залучено місцеву громаду/населення, то як. Додайте до опису власні фото, відеоматеріали різних етапів проектних робіт, що підтверджують ваше самостійне виконання проекту. 

На цю номінацію представляються мало масштабні (клас, квартира, будинок, домогосподарство, село) рішення, зрозумілі для кожного і прості в застосуванні.

 

5.1.3. Номінація 3. Інформування суспільства пропаганда енергоефективності

 

На Конкурс подаються інформаційно-просвітницькі матеріали, створені школярами, що підвищують обізнаність батьків, друзів, вчителів, спільноти щодо необхідності зниження викидів парникових газів і надають рекомендації, наприклад з зеленого споживання, зменшення кількості відходів (ZEROWESTE), сортування сміття, поводження з різними категоріями та видами сміття тощо,  завдяки яким можна досягнути цього в навчальномуз акладі, вдома, в масштабах своєї місцевої спільноти (міський мікрорайон, район, село, місто).

Конкурсна робота може бути виконана у вигляді листівки, газети, плакату, буклету, відеоролика, мультимедійного продукту, презентації ppt, комп’ютерної ігри, настільної гри, сайту, інстагам, телеграм facebook– сторінки (за умови, що вони діють не менше трьох місяців, містять не менше 10 власних публікацій), що містять авторські фото та відеоматеріали чи мультимедійний продукт власного, авторського виробництва.   

 

5.1.4. Номінація 4. Для студентів: Проект «Біоінженерія та зміни клімату»

 

Опишіть, які біоінженерні рішення для зменшення впливу на довкілля і як результат – зміна клімату ви пропонуєте, чому ви вибрали саме такі рішення, яким чином ваш проект допоможе економії ресурсів планети. Який результат ви отримали, оцініть результат кількісно (скільки ваш проект дозволив заощадити окремих споживчих ресурсів: води, теплоти або електроенергії). Додайте до опису власні фото, відеоматеріали різних етапів проектних робіт, що підтверджують ваше самостійне виконання проекту.    

 

 

 

 

 

5.1.5.        Номінація 5.  Для педагогічних працівників:

A. Урок «Прості енергетичні рішення проти змін клімату»

 

На Конкурс подається конспект/методична розробка уроку/курсу за вибором/факультативного/гурткового заняття або фрагмент заняття (до 1-2 годин), присвяченого проблемі глобальної зміни клімату, можливим наслідкам для країни/регіону та практичним заходам, які можна вжити на індивідуальному рівні, в масштабі навчального закладу, вдома, у громаді, місті, регіоні для зменшення викидів парникових газів, енерго-, ресурсо-, природозбереження. Урок має включати експеримент або практичні вправи з енерго-, ресурсо-, природозбереження чи отримання енергії від відновлюваних джерел енергії, що можуть бути виконані протягом 1-2 годин, потрібно чітко вказати клас, назву предмета/курсу/факультативу/гуртка та тему, в межах якої проводиться заняття.

 

 

— Б. Дидактичні матеріали на тему «Простіенергетичнірішенняпротизмінклімату»

 

 На Конкурс подається комплект тільки особистої/колективної, авторської розробки дидактичних матеріалів для школярів, батьків, вчителів, громадськості про практичні енергетичні рішення щодо зниження викидів парникових газів з метою зменшення впливу на зміну клімату, роздатковий матеріал для практичного уроку/експерименту/заходу, власні розробки плакатів, презентацій, сценаріїв, ігор, зокрема настільних чи рольових, блогів, сайтів, промоматеріалів відповідної тематики тощо.

Матеріали мають бути розраховані на проведення 1-2 год. заняття. Якщо конкурсні матеріали є частиною більшої освітньої концепції, необхідно подати стислий опис цієї концепції – не більше 0,5 стор.

 

6. Вимоги до оформлення конкурсних робіт

 

1. Конкурсна робота (проект) подається на електронних носіях державною мовою (не більше 5 сторінок).

 6.2.  Структура проекту: — вступ (актуальність проблеми щодо місцевої ситуації − не більше 0,5 сторінки), — конкретне завдання, яке вирішує автор, — методи його вирішення, — результат (як реалізація проекту впливає на зміну клімату).

6.3. Текстовий матеріал приймається як документ Word (стандартний шрифт 12 кегля, з ілюстраціями і таблицями, що не виходять за межі друку). Загальний розмір документа − не більше 500 Кб та кількість всього тексту не більше 6 сторінок з ілюстраціями, фотографіями, таблицями + 1 сторінка реєстраційна форма.

6.4. У номінації 3 «Інформування суспільства/пропаганда енергоефективності» приймаються презентації у форматі MS Power Point, документи Adobe PDF розміром не більше 1 Мб кожна. Комп'ютерні ігри приймаються за умови, якщо розмір файлу в архіві не перевищує 2 Мб. Відеоролики у форматах WMV, DiVX і MPEG-1 не більше 1-2 хв., мультфільми у форматі Macromedia Flash (SWF) необхідно завантажити на www.youtube.com та надіслати посилання.

6.5. Комплект матеріалів має містити також заповнену реєстраційну форму.

6.6. Рекомендовано використовувати архіватори RAR або ZIP.

6.7. Конкурсні роботи, які не відповідають цим вимогам, журі не розглядатиме.

 

7. Критерії оцінювання конкурсних робіт

 

7.1. Конкурсні роботи, виконані учнями,  оцінюються конкурсним журі  за такими критеріями:

-актуальність обраноїтеми — до 10 балів;

-оригінальність та іноваційність проекту — 10 балів;                                           

-огрунтованість застосованих методик при виконанні проекту-15 балів;    

 -отримання практичного результату — 20 балів;

-аргументація висновків і рекомендацій — 15 балів;

  — можливість тиражування запропонованої ідеї або розробленого матеріалу — 5 балів;

-відповідність вимогам щодо оформлення та якість їх виконання-10 балів;

-додатковий заохочувальний бал від журі-5 балів.

 

У номінації 3враховуються також оригінальність виконання та художнє оформлення.

Під час оцінювання звертається увага на рівень складності та самостійності виконання проекту з урахуванням віку авторів.

Загальна сума балів, яку може отримати учасник за науково-дослідницький проект, — 100 балів.  

7.2. Конкурсні роботи, виконані педагогічними працівниками, оцінюватимуться конкурсним журі за наступними вимогами:

-орієнтованість на мотивування дітей і дорослих до практичної діяльності, на отримання практичного результату-40 балів;

-використання інтерактивних методів, що сприяють дітей до дискусії, творчості, практичної діяльності, яка спрямована на збереження енергії або використання відновлювальних джерел внаслідок здійснення пропонованої педагогічної розробки — 40 балів;

— можливість тиражування запропонованої педагогічної розробки – 20 балів.

 

8. Визначення та нагородженняпереможців і призерів Конкурсу

 

8.1. Переможці І і ІІ етапів Конкурсу визначаються конкурсним журі.

8.2. Підбиття підсумків ІІ етапу Конкурсу відбудеться 14-16 квітня 2021 року після закінчення ІІ етапу.

8.3. Переможці Конкурсу нагороджуються дипломами, грамотами, відзначаються подяками та призами.