Про проведення ХІХ Всеукраїнського чемпіонату з інформаційних технологій «Екософт–2020» та спеціалізованої науково-технічної виставки «Інформаційні технології в освіті: ІТ-2020»
29 жовтня 2019 - Администратор
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ ОБЛДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ
КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «СТАНЦІЯ ЮНИХ НАТУРАЛІСТІВ» РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
33028, м.Рівне, вул. В.Чорновола, 79б, тел./факс 63-50-29 Е-mail rivneosun2007@ukr.net rivneosun.com.ua ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Про проведення ХІХ Всеукраїнського чемпіонату з інформаційних технологій «Екософт–2020» та спеціалізованої науково-технічної виставки «Інформаційні технології в освіті: ІТ-2020»
Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 03.03.2007 № 177 «Про затвердження Положення про Всеукраїнський чемпіонат з інформаційних технологій «Екософт», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.03.2007 за № 266/13533, у жовтні 2019 – лютому 2020 року Національний еколого-натуралістичний центр учнівської молоді проводить XІХ Всеукраїнський чемпіонат з інформаційних технологій «Екософт-2020» (далі Чемпіонат). У сладі Чемпіонату відбудеться національний етап Міжнародного конкурсу комп’ютених проектів «INFOMATRIKS-2020». До участі в Чемпіонаті запрошуються учні (вихованці) закладів загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної освіти, студенти, аспіранти закладів вищої освіти та молоді професійні розробники складових обчислювальних систем. Одночасно з Чемпіонатом проходитиме спеціалізована науково-технічна виставка «Інформаційні технології в освіті: ІТ-2020». Фінал Чемпіонату відбудеться за міжнародними стандартами. Передбачено проведення параду фіналістів з відео представленням регіонів від кожної групи учасників (окремої команди, міста, району, області), національного одягу та штандартів або прапорів з геральдичною символікою, а також майстер-класи від професіоналів. За результатами ІІ етапу Чемпіонату буде проведений відбір учасників світового фіналу Міжнародного конкурсу комп’ютерних проектів «INFOMATRIX-2020», який відбудеться у квітні-травні 2020 року в м. Гвадалахара (Мексика). Для участі в заходах необхідно надіслати до 30 грудня 2019 року реєстраційну картку (обов’язково) та конкурсну роботу, (виконану на електронних носіях одним документом), на електронну адресу комунального закладу «Станція юних натуралістів» Рівненської обласної ради rivneosun2007@ukr.net (Довідки за телефоном: 0956314000, 0687864858 Євдокія МОРОЗ). На підставі поданих матеріалів організаційний комітет проведе відбір учасників, роботи яких будуть направлені до м. Києва. Результати відбору щодо участі в очному етапі чемпіонату будуть оприлюднені до 25 січня 2020 року на сайті www.nenc.gov.ua (рубрика Накази).
Просимо зазначену інформацію довести до відома керівників та учнів закладів загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної, вищої освіти.
Директор Станції юних натуралістів Володимир ВОРОБЕЙ Євдокія МОРОЗ (0362)63-50-29
Затверджено Наказ Міністерства освіти науки України від 03.03.2007 № 177 Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 23 березня 2007 за № 266/13533
ПОЛОЖЕННЯ про Всеукраїнський чемпіонат з інформаційних технологій «Екософт»
1. Загальні положення 1.1. Всеукраїнський чемпіонат з інформаційних технологій «Екософт» (далі - чемпіонат) - щорічне відкрите індивідуально-командне змагання учнів закладів загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної освіти, студентів, аспірантів та молоді професійних розробників складових обчислювальних систем 1.2. Завданням чемпіонату є:
1.3. Чемпіонат проводиться Міністерством освіти і науки України за підтримки провідних компаній, що розробляють апаратні засоби і програмне забезпечення, а також юридичних і фізичних осіб, які виступають спонсорами та партнерами. Партнери чемпіонату (технічні та інформаційні) отримують статус генеральних координаторів і користуються максимальним сприянням з боку організаторів заходу, у тому числі для здійснення реклами власних продуктів. Безпосереднє керівництво чемпіонатом здійснює Національний еколого-натуралістичний центр учнівської молоді Міністерства освіти і науки України. 1.4. Офіційні реквізити чемпіонату:
2. Порядок і терміни проведення 2.1. Чемпіонат проводиться у два етапи: 1-й етап - регіональний, відбірковий - в Автономній Республіці Крим, обласний, Київський та Севастопольський міський - протягом жовтня - грудня поточного року; 2-й етап - всеукраїнський, завершальний - лютий наступного року. Проводиться в м. Києві на базі Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді. Фінансування 1-го відбіркового етапу чемпіонату здійснюється за рахунок організаторів, організацій, що відряджають учасників, а також додаткових джерел фінансування, меценатів, спонсорів, різних організацій, підприємств. Порядок проведення 2-го завершального етапу та умови його фінансування повідомляються додатково листом Міністерства освіти і науки України. 2.2. Для проведення 1-го етапу чемпіонату органами управління освіти і науки, підпорядкованих Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям, створюються відповідні оргкомітети. Оргкомітет 1-го етапу:
2.3. З метою здійснення загального керівництва заходом та проведення 2-го етапу чемпіонату створюється центральний оргкомітет. Склад центрального оргкомітету чемпіонату затверджується наказом Міністерства освіти і науки України. Центральний оргкомітет:
Центральний оргкомітет залишає за собою право внесення змін до програми 2-го етапу чемпіонату в залежності від категорії учасників та їх творчого рівня.
3. Учасники чемпіонату та документація 3.1. Учасниками чемпіонату можуть бути учні закладу загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної, вищої освіти, дипломовані розробники віком від 12 років до 35 років. 3.2. Навчальні заклади направляють заявки до оргкомітету 1-го етапу чемпіонату. Порядок відбору претендентів, кількісний і персональний склад учасників, а також квоту для окремих розробників або авторських груп визначається оргкомітетом. 3.3. Під час реєстрації учасники подають такі документи: картку для участі в чемпіонаті за формою, що додається (додаток 2), на кожну авторську розробку окремо;
Учасник чемпіонату подає особисто паспорт (для учасників до 16 років - учнівський квиток). Керівники делегацій заповнюють анкети за формою, що додається (додаток 4).
4. Програма чемпіонату 4.1. Під час захисту конкурсанти повинні викласти ідею та основні характеристики авторської розробки, відповісти на питання, поставлені журі. Тривалість захисту до 12 хвилин. Кожному учаснику надається час для попередньої підготовки до захисту. 4.2. Демонстрація розробок проводиться публічно з використанням презентаційних матеріалів. На захисті можуть бути присутні учасники заходу, керівники делегацій, спонсори, гості.
5. Вимоги до подання розробок 5.1. Програмні та апаратні засоби повинні бути авторськими, функціонально завершеними, не залежними від систем програмування, а також придатними до застосування в освітянській, науковій або інших галузях практичної діяльності. Програмні засоби можуть бути: ігрові, навчальні, прикладні, системні, інструментальні, анімаційні та спеціального призначення, а також Web-розробки. Апаратні засоби можуть бути представлені як функціональні пристрої, моделі, макети або опис. 5.2. Тематика авторських розробок не обмежується. До участі в змаганні допускаються програмні продукти, створені різними мовами програмування, які функціонують у середовищі MS-DOS, Windows або Linux. Інноваційні рішення в галузі інформаційних технологій можуть бути представлені у вигляді будь-яких конструкторських пристроїв (апаратних засобів), компонентів обчислювальних систем. 5.3. За погодженням з оргкомітетом учасники можуть установлювати спеціальні програми супроводу та підключати додаткові пристрої. 5.4. Копії розробок та відомості про розробників заносяться до інформаційного банку чемпіонату за їх згодою.
6. Суддівство чемпіонату До роботи в складі суддівства запрошуються фахівці в галузі інформаційних технологій, представники органів управлінь освітою, науково-педагогічні працівники закладів загальної середньої, позашкільної та вищої освіти, за згодою наукові працівники профільних інститутів Національної академії наук України й Академії педагогічних наук України, представники громадських організацій та об'єднань.
7. Визначення переможців 7.1. Переможцями чемпіонату можуть бути як окремі учасники, так і творчі колективи, за категоріями: учні закладів загальної середньої освіти; учні професійної освіти і студенти; аспіранти закладів вищої освіти, інститутів післядипломної педагогічної освіти, дипломовані розробники.
7.2. Розробки оцінюються за критеріями:
ергономічність інтерфейсу (ступінь пристосованості розробки до людини, який визначає енергетичні затрати в процесі роботи);
7.3. Переможці визначаються з номінацій:
7.4. Переможці 2-го етапу чемпіонату нагороджуються дипломами Міністерства освіти і науки України та призами. Учасники 2-го етапу, які не посіли призових місць, отримують почесні грамоти від організаторів чемпіонату. 7.5. Переможці 2-го етапу можуть бути рекомендовані для участі в міжнародних змаганнях.
8. Статус авторських розробок 8.1. З метою пропагування кращих розробок на час проведення 2-го етапу чемпіонату запрошуються виробники та користувачі, які працюють у галузі апаратного і програмного забезпечення. 8.2. Розробникам надається можливість отримати кваліфіковану консультацію фахівців стосовно захисту авторського права на власний винахід. 8.3. Питання авторського права та розповсюдження окремих програмних продуктів і технічних рішень розв'язуються автором розробки самостійно.
Додаток № 1
ЗАЯВКА на участь у І етапі ХІХ Всеукраїнського чемпіонату з інформаційних технологій «Екософт-2020» (подається окремо на кожного учасника)
Прізвище, ім'я, по батькові (повністю): _________________________ Число, місяць, рік народження:________________________________ Назва навчального закладу (повна назва і адреса): ____________Факультет, курс, клас: _______________________________________ Участь у розробці програми (повна або часткова участь):_____________ Прізвище, ім'я, по батькові викладача (наукового керівника) __________ Назва розробки ____________________________________________ Апаратно-програмне середовище для демонстрації: _________________ Категорія програмних (апаратних) засобів ____________________ Рішенням оргкомітету (ради закладу, установи):_______________ (прізвище, ініціали учасника) рекомендується до участі у ІІ етапі ХІХ Всеукраїнського чемпіонату з інформаційних технологій «Екософт-2020»____________________________ ___________________________________________________________________ Всеукраїнського чемпіонату з інформаційних технологій «Екософт-2020» Прізвище, ім’я, по батькові керівника телефон (з кодом), мобільний телефон:___________________________________________________________ ___________________________________________________________________
Адреса для зв'язку з конкурсантом (поштова, E-mail, URL) ____________ Голова оргкомітету (ради)навчального закладу (установи) ______________ ______________
(підпис) (прізвище, ініціали) Дата заповнення: "_______"____________________________ 2019 р.
Прізвище, ім’я, по батькові керівника, телефон (з кодом), мобільний телефон:___________________________________________________________
Рекомендації щодо заповнення заявки на участь у ІІ етапі XІХ Всеукраїнського чемпіонату з інформаційних технологій «Екософт-2020»
Заявка заповнюється державною мовою на кожного учасника - розробника окремо. Назва навчального закладу вказується повністю. Аспіранти, професійні розробники в цьому рядку записують місце роботи. Учні, вихованці, студенти записують клас, назву факультету, курс (без скорочень), а професійні розробники - посаду. Участь у створенні розробки - повна, для окремих розробників, часткова - для груп розробників. Разом з ініціалами керівників проекту вказати їх посаду та місце роботи. Пункт «назва розробки» включає повну назву авторської апаратної або програмної розробки. «Апаратно-програмне середовище» передбачає вказівку на відповідні технічні та програмні потреби розробника для якісного функціонування власної розробки. У графі «категорія засобів» розробник власноруч визначає категорію, до якої відносить свій винахід: програмні засоби: ігрові, навчальні, прикладні, системні, інструментальні, анімаційні та спеціального призначення, а також Web-розробки. апаратні засоби: функціональні пристрої, моделі, макети або опис. Необхідно вказати точну поштову та електронну адреси для спілкування із заявником.
Додаток № 2Картка на участь у Всеукраїнському чемпіонаті з інформаційних технологій «Екософт-2020» (подається для кожної розробки окремо)
Назва розробки ________________________________________________ ______________________________________________________________ ______________________________________________________________ Прізвище, ім’я авторів (розбірливо)
Навчальний заклад _________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Наукові керівники проекту ____________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________ Резюме про розробку _________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ Потреба в технічних пристроях________________________________ ____________________________________________________________________ Мета створення розробки і очікуваний результат __________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ (використання з навчальною метою, впровадження в галузь господарства, отриманий економічний ефект)
Додаток № 3
Анкета учасника Всеукраїнського чемпіонату з інформаційних технологій «Екософт-2020» (заповнюється кожним учасником окремо)
Прізвище, ім’я, по-батькові учасника (розбірливо)
Дата, рік народження
Навчальний заклад _________________________________________________ ____________________________________________________________________ факультет ___________________________________________________________ клас, курс, ___________________________________________________________ аспірантура__________________________________________________________
вчений ступінь, вчене звання ___________________________________________ Місце проживання: __________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________
____________________________________________________________________Контактний телефон
___________________________________________________________________
URL
____________________________________________________________________ Сфера інформаційних розробок_________________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ У яких заходах були учасником_________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________
Додаток № 4Анкета керівника делегації Всеукраїнського чемпіонату з інформаційних технологій «Екософт-2020»
Прізвище, ім’я, по-батькові керівника (розбірливо)
Навчальний заклад ________________________________________________ ___________________________________________________________________ вчений ступінь______________________________________________________
вчене звання _______________________________________________________ Місце проживання: ________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________
____________________________________________________________________ Контактний телефон
___________________________________________________________________
URL
________________________________________________________________________________________________________________________________________
Сфера інтересів для співробітництва_____________________________________
Додаток № 5 Умови проведення У конкурсі INFOMATRIX 2020 учасники змагатимуться за такими категоріями: - комп’ютерне мистецтво - апаратне управління - програмування - короткометражний фільм - mission (робот повинен виконати поставлене завдання) - maze (вийти з лабіринту роботу) - line Followers (робот слідкуючий за лінією) - drone rice (перегони дронів) - mini Sumo (робот виштовхує суперника) - lego Sumo (lego-робот виштовхує суперника) - lego Line Followers (lego-робот слідкуючий за лінією).
- роботи За підсумками національного етапу по три кращих авторських проектів у кожній категорії (індивідуальні або командні роботи) отримають право представляти Україну у фіналі Міжнародного конкурсу INFOMATRIX 2020 (далі - Конкурс), який відбудеться у квітні-травні 2020 року у місті Гвадалахара (Мексика). Участь у конкурсі До участі в Конкурсі запрошуються учні 9-11 класів загальноосвітніх, професійно-технічних і позашкільних навчальних закладів. Національний етап конкурсу проходить у два етапи: І етап - заочний конкурс тез наукових досліджень, II етап - персональний постерний захист проектів. Розміри постеру 90х90см. На постері повинні бути відображені ключові ідеї проекту, результати та досягнення, він є презентацією виконаної роботи. Детальніше про оформлення постерів дивіться на сайті конкурсу (http://nenc.gov.ua/infomatrix). Проекти, подані на Конкурс, можуть бути виконані учнями індивідуально або у складі команди (2 учасники, які працювали над спільною темою проекту). Робочими мовами національного етапу Конкурсу є українська та англійська. Наукове шахрайство (плагіат, підроблення, використання чи презентування чужих досліджень, недостовірність результатів тощо) або негідна поведінка щодо інших учасників неприпустимі на будь-якому етапі Конкурсу.
Загальні критерії оцінювання (для всіх категорій): Документація. Оцінюється, наскільки якісно задокументована функціональність та технічна основа проекту. Оригінальність/Креативність. Усна презентація (тільки у фіналі). Дизайн стенду (презентабельність). Додаткові бали за культурний обмін. Інформація про вашу країну та культуру. Технічні навички. Рівень технічних навичок, які були застосовані при підготовці проекту. Вимоги до категорії Програмування: Створіть програму, що є сумісною з операційними системами Microsoft(r) Windows(c) (наприклад: обслуговуючі програми, навчаючі та програми для відпочинку, для локальної мережі та інтернету тощо), GNU/Linux, FreeBSD, Apple MacOS X тощо. Ви можете користуватись будь-якими програмними мовами (C++, C#, Java, Pascal, ASP, ASP.NET, PHP тощо). Програма повинна працювати у базовому для користувача середовищі. Важливо добре поєднати простий та привітний інтерфейс разом із багатофункціональністю. Звичайно все це не має сенсу, якщо відсутній ключовий елемент - гарна ідея. Можливі напрямки розробки програм: програми управління базами даних; програми, що базуються на Ajax; програми генерації письма та побудови діаграм та графіків; програми, що базуються на Silverlight; веб-сервіси; системи контенту; програми мультимедіа (DirectX, GDI+, OpenGL); програмні гнізда (ігри для багатьох гравців); криптографія та безпека. Критерії оцінювання у категорії Програмування: Зручність та простота використання (інтерфейс). Наскільки легко використовувати програму, зважаючи на її цілі. Функціональність. Рівень завершеності функцій, які поставлені у цілях. Практичність. Як використовувати програму у повсякденному житті або в індустрії.
Вимоги до категорії Короткометражний фільм Станьте наступним Спілбергом. Створіть короткометражний фільм, у якому запропонуйте варіанти покращення навчання у Вашій школі. Ваше відео не повинно перевищувати 10 хвилин. Ви можете знімати реальних людей, вставляти реальні відео і редагувати їх за допомогою вашого улюбленого відеоредактора. У фільмі ви повинні використовувати деякі кінематографічні методи, такі як: вибір положення і переміщень камери оригінальність основної ідеї. можливість її гарно передати. використання світла. Використання спеціальних ефектів (fx). Глибина різкості, переходи.
Вимоги до категорії Апаратне управління: Створіть програмне забезпечення, що буде керувати або співпрацювати з електронним/механічним приладом (наприклад: дистанційний керований автомобіль, камера системи безпеки тощо). Ви можете обрати будь-яку тему! Спробуйте створити, використовуючи підручні інструменти, оригінальний пристрій з підручних матеріалів. Також він мусить мати програмне забезпечення, що керуватиме пристроєм. Творчість важлива у цій категорії так само як і механічні та програмні вміння. Критерії оцінювання: Зручність використання (інтерфейс). Функціональність. Практичність.
Вимоги до категорії Комп'ютерне мистецтво: Ви можете користуватись програмним забезпеченням для цифрових зображень або відео редакторами? Як щодо 3D дизайну? Ви можете перетворити білий фон на вражаючий прояв творчого таланту? Або зробити коротенькі стрічки зі статичних 3D сцен? У цій категорії вам потрібно створити 2D3D зображення, анімації або відео користуючись будь-якими зручними вам програмами. 3DSMax, Maya, Adobe Photoshop, Flash, Sony Creative Softwares або будь-яке інше дизайнерське програмне забезпечення може бути використане як робоча платформа. „Зображення варте тисячам слів” - тому поміркуйте як ви можете зобразити свої думки за допомогою декількох зображень скомбінованих у сайт, газету, брошуру, постер, відео кліп, анімацію тощо. Дайте волю вашому уявленню! Критерії оцінювання: Візуальне враження. Вираження ідеї. Графіка. Художність та професійність результату. Детальніше про умови конкурсу дивіться на сайті http://nenc.gov.ua/infomatrix. Свої питання щодо участі у конкурсі та оформлення робіт присилайте на e-mail: isef@nenc.gov.ua. Координатор конкурсу від НЕНЦ: Комендантов Володимир Федорович komendantov@nenc.gov.ua
Додаток 2
ЗАЯВКА
Тема проекту_______________________________________________________ __________________________________________________________________________ Категорія проекту:- комп'ютерне мистецтво - апаратне управління - програмування - короткометражний фільм
- роботи Прізвище, ім'я, по батькові (повністю) учня, який зробив та представляє наукове дослідження: _________________________________________________________________ Число, місяць, рік народження: _______________________________________
Повна назва навчального закладу : ____________________________________
Адреса навчального закладу:__________________________________________
_________________________________________________________________ Клас:_________________________________________________________________ Індивідуальний або командний проект (необхідне підкреслити)
Рівень знання англійської мови: базовий, середній, високий (підкреслити)
Наявність матеріалів для постерного(стендового) захисту: Так / Ні
Технічні засоби, необхідні для демонстрації проекту: проектор, комп’ютер
Прізвище, ім'я, по батькові викладача (наукового керівника): _______________________________________________________________
Чи представлявся даний науковий проект на інші конкурси? Так / Ні
Якщо так, то на які саме? Яке місце виборов ? Контактна інформація для зв'язку з конкурсантом:
Поштова адреса:індекс
область район місто/ селище: вулиця будинок №квартира телефон: моб. учасника проекту телефон: моб. керівника проекту
E-mail: Підпис учасника конкурсу: Підпис наукового керівника проекту:
Дата подання заявки: _________________________________________________________________________ Дата отримання заявки (заповнюється оргкомітетом конкурсу)
|