1 2 3 4

Гурток "Основи флористики і фітодизайну" керівник Гайдаченко Людмила Павлівна

3 лютого 2015 - Администратор
Гурток "Основи флористики і фітодизайну" керівник Гайдаченко Людмила Павлівна

 

Композиції з квітів та різноманітного природного матеріалу відомі з часів древніх цивілізацій, вони були однією з ранніх форм самовираження творчої людини. Крізь історію людства пройшли вінки, гірлянди, квіткові композиції, японська ікебана, європейські букети, які втілювали в собі надзвичайні художні образи і світовідчуття багатьох поколінь різних народів.

Основи мистецтва створення квіткових композицій створювалися протягом багатьох століть, кожна епоха залишала в ньому свій слід. Техніка складання таких композицій зазнала  чимало змін, що залишило слід в різних формах і стилях.

Фітодизайн – жанр декоративно-прикладного мистецтва, пошук нових конструктивних і художніх рішень в мистецтві квітів та ландшафтній архітектурі. Фітодизайн  - це художнє конструювання з рослинних матеріалів. До фітодизайну належить і аранжування квітів, тобто створення різноманітних квіткових композицій. Найпоширеніші з них – гірлянда, вінок, букет, кошик, настінне панно, бутоньєрка.        

Заняття фітодизайном, пов’язане зі створенням рослинних композицій, сприяє розвитку почуття краси, любові до рідної природи, творчих можливостей, не кажучи вже про те, що спілкування з рослинами знімає втому, подразливість, нервове напруження.

Сьогодні фітодизайн – це не тільки хобі, але і справа професіоналів. Професія флориста вимагає творчого підходу, дає можливість творити красу власними руками з природного матеріалу.

 

Навчальна програма спрямована на дітей молодшого шкільного віку. Збираючи рослини для своїх виробів під час екскурсій, діти розширюють свій світогляд, пізнають красу рослинного світу України.

Впродовж першого року навчання гуртківці ознайомлюються з основами створення квіткових композиції, вдосконалюються уміння та навички, необхідні для створення композицій з квітів. Заняття сприяють розвитку художнього смаку, уяви, зорової пам’яті, забезпеченню духовного та інтелектуального розвитку творчої особистості, відображенню творчих задумів в композиціях із живих рослин, сухоцвітів та різноманітних природних матеріалів, прищепленню бережливого ставлення до природи, а також усвідомлення необхідності активної природоохоронної діяльності.

Програма передбачає навчання дітей у групах основного рівня і розрахована на 2 роки навчання.

Заняття гуртка проходять з використанням бесід, презентацій,  самостійного пошуку інформації (робота з підручниками і журналами з флористики,  фотоальбомами і методичними розробками).

З огляду на вікові особливості учнів заняття проходять з використання різноманітних форм і методичних прийомів подачі матеріалу. Заняття проводяться у формі гри, діти розв’язують кросворди, відгадують загадки, створюють екологічні казки тощо.

Практична діяльність гуртка передбачає:

-         розробку схем, ескізів рослинної композиції;

-         -екскурсії з метою ознайомлення з рослинами та збору природного матеріалу;

-         чищення і сортування рослин, висушування рослин на повітрі;

-          підготовку основи для композиції (по вибору): шліфовка природного матеріалу, дощечок ДВП, дерев’яного спилу;

-         виготовлення декоративного контейнера;

-         плетення гілок по колу для вінка, соломки-рафії в косу для гірлянди;

-         скріплення стебел в сніп;

-         розміщення сухих рослин в основу „оазис”;

-         виготовлення основи для настільних композицій з пінопласту, пластиліну;

-         використання дротяної техніки при виготовленні рамки з сухих паличок;

-         підфарбовування сухих рослин (при необхідності фарбами-спреями).

Вихованці гуртка можуть брати участь у флористичному оформленні сцени для свят, проведенні творчих майстерень з виготовлення рослинних сувенірів-подарунків.

Керівник гуртка Гайдаченко Людмила Павлівна